annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

WiFi met mesh

Topic gestart op: 16-11-20 08h39

Antwoorden: 21 antwoorden

Bruke
Gewaardeerd verkenner

WiFi met mesh

Hallo. Sinds een aantal weken verliezen de 2 mesh toestellen hun connectie met elkaar met als gevolg geen WiFi. De oranje lampjes zijn dan uit. Na enkele minuten gaan die weer pinken en vervolgens branden en is er terug wifi. Voor een kwartiertje is het dan goed en begint de miserie terug. Ik heb de toestellen al eens verplaatst maar helaas geen oplossing. Weet iemand een oplossing hiervoor. Want via de hulplijn van Orange gaat het niet. Die sturen mij van het kastje naar de muur. Heel vervelend. Dank bij voorbaat. 
Labels (1)
0 pluimen
21 ANTWOORDEN 21
Gregory
Wijze
Wijze

Lijkt dat die te ver uit elkaar staan.  Kan je die wat dichter bij mekaar zetten ?

Of zorgen dat ze alletwee met een vaste kabel aan de modem verbonden zijn ?  Je kunt ook nog een derde Mesh bijzetten

 

FlashWeave
Ervaren verkenner

@Gregory wat is het nut van een mesh systeem als je ze met een vaste kabel aan de modem gaat verbinden?  Dan kan je net zo goed €100 besparen, geen Orange mesh kopen, en dat bedrag nuttig besteden aan degelijke access points.

Ik zit zelf ook met dit vreselijke Orange mesh systeem, en wordt eveneens geconfronteerd met de niet-bestaande ondersteuning.  Ik ben van plan een aangetekende brief te sturen, met de vraag om het mesh systeem te kunnen inleveren en mijn geld terug te krijgen. 

0 pluimen
Bruke
Gewaardeerd verkenner

Wat met ondertussen ook opvalt is dat ik zo goed als nooit in het netwerkadres geraak van een van de mesh toestellen. in 1 geraak ik altijd en kan ik zien welke computers of gsm's er zijn op aangesloten, maar in de andere geraak ik niet in. Via de modem kan ik het adres wel zien van de twee mesh toestellen. eentje is dan 192.168.0.9 en daar geraak ik bijna nooit in. de andere op 192.168.0.2 wel. ik vermoed dat die aan het flippen is. ik heb deze aangekocht samen met de installatie van Orange in mei ergens. ik zou daar toch een garantie op moeten hebben. Zou ik die kunnen omwisselen in een orange shop?

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Bruke 

Normaal gezien heb je op alle nieuw aangekochte spullen twee jaar garantie. Je zou ze dus moeten kunnen omruilen bij Orange. Op voorwaarde dat er effectief een fout op zit natuurlijk.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen