annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wifi mesh 3 delig

Topic gestart op: 27-01-21 18h37

Antwoorden: 3 antwoorden

Simtje84
Gewaardeerd verkenner

Wifi mesh 3 delig

Beste , 

 

Wij hebben momenteel Internet en Tv en Gsm bij orange . Ik belde vandaag in om melden dat onze wifi niet naar behoren werkt en de meneer en kwestie liet me weten dat er nu wifi Mesh bestaat . 

 

Momenteel werken we met range extender van sitecom en zijn niet meer tevreden van dit resultaat . 

 

Werkt dit goed ? 

Hoever kun je daarmee bereik hebben ? We willen graag wifi op ons terras ook !! 

 

Is dit aan te raden ? 

 

Prijs komt op 139.95 € incl btw . 

 

Onze wifi moet sterk genoeg zijn daar mijn vrouw deze heel vaak nodig heeft voor haar Bijberoep . 

 

Wie kan ons helpen ? Alvast merci voor jullie reacties 

Labels (2)
3 ANTWOORDEN 3
BVanBeversluys
Gewaardeerd verkenner

'k Ben al een paar jaar Orange trio-klant (vroeger Telenet).

Door extra Wifi-toestellen in huis, had ik mindere snelheid... toen beginnen uitkijken naar een powerline of mesh-oplossing.
Eerst een TP-link gekocht en geïnstalleerd, echter nooit goed werkend gekregen (antennes herstarten continue...) en dan maar geretourneerd.

Dan het mesh-systeem van Orange gekocht (3-delig), en tot op heden (nu een 3-tal maand in gebruik) zeker geen spijt van!!

- makkelijke installatie

- stabiele én snelle verbinding

Cdt24801
Wijze
Wijze

@BVanBeversluys 

Bedankt om dit hier te delen 😉

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Simtje84 

Een mesh netwerk, als het die naam waardig is, is inderdaad een heel goede zaak. Waarom éals het die naam waardig is"? Wel, omdat "mesh" een modewoord geworden is en er vanalles verkocht wordt onder die naam dat het eigenlijk niet is.

Afgezien daarvan, wat je nu hebt, een range extender, slechter kan bijna niet. Een extender halveert, puur door zijn technologie, de beschikbare bandbreedte. Buiten met die rommel dus.

Wat is nu een echt mesh netwerk? Dat is een installatie van minstens drie toestellen die mekaar permanent kunnen bereiken. Zijn er meer toestellen (of satellieten genaamd) dan is de voorwaarde dat elke satelliet minstens twee andere permanent kan bereiken. En die toestellen moeten er natuurlijk ook nog voor gemaakt zijn. Met drie klassieke AP's ga je niet hetzelfde resultaat hebben.

Hoeveel satellieten heb je nodig? Dat hangt van uw woning af. Hoe groot is ze, hoe goed is de isolatie, hoeveel verdiepingen wil je bestrijken, enz. Tussen haakjes, het hoofdtoestel van het mesh systeem telt ook mee. De router van Orange niet.

Je kan beginnen met een basisset van drie toestellen. Bij een goede set kun je steeds apart satellieten bijkopen.

Plaats die satellieten op strategische plaatsen en test. meer kan je op voorhand niet zeggen. Je kan wel met uw huidige installatie (zonder de repeater) eens rondgaan met uw smartfoon met daarop een WiFi Analyzer geïnstalleerd. Dan weet je waar in huis je welk signaal krijgt en kun je ongeveer bepalen waar de satellieten nodig zijn en moeten geplaatst worden.

Dat is het principe. Of de set van Orange een goede set is kan ik niet beoordelen. Ik heb zelf geen mesh systeem. Meestal kan je echter wel stellen als er echt noodzaak is aan een deftig signaal overal dat een goedkoop systeem duurkoop blijkt te zijn omdat het niet aan de beloofde verwachtingen voldoet. Maar zoals gezegd, ik kan dat systeem dus niet zelf beoordelen.

 

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen