Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 28-09-19 14h38
Antwoorden: 26 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Beste
Woensdag 18/9 was mijn wifi netwerk niet meer zichtbaar op mijn laptops en desktops maar wel op mijn mobiele toestellen zoals iphone, ipads.
Heb geprobeerd alles te ressetten (alle aparaten en modem verschillende keren af- en opgezet zonder resultaat. Compal modem zelfs met reset knop hergestart ook zonder resultaat.
Heb technieker gebeld en kon op afstand niets doen.
Technieker langs geweest op donderdag 19/9 tussen 18.00 en 10.00 gewerkt. Hij had hetzelfde probleem op zijn laptop dus besloot hij een nieuwe siligence modem te plaatsen maar moest nog geactiveerd worden.
Technieker heeft dan een Flibox geinstaleerd voor tijdelijke internet verbing thuis te hebben tot moden geactiveerd zouden zijn. Alles werkte perfect met de flybox zowel de mobiele als de desktops en laptops.
Na zeker ientallen telefoongesprenken tusssen vrijdag 20 en donderdag 26 gedaan te hebben werdt dan uiteindelijk de modem geactiveerd. Telkens ik iemand aan de telefoon kreeg, kreeg ik zelfs verschillende antwoorden waarom het zo lang duurde om een modem te activeren.
Na de uiteindelijke activatie bleek alles te werken maar met een zeer trage internetverbinding.
Ter vgl: ik heb een bestand van 150 mb geprobeerd op te sturen via wetransfer met de nieuwe modem, het duurde meer dan 1 uur en dan plotseling verbinding verbroken. Dus ik terug de flybox opgetstart en eveneens hetzelfde bestand opgestuurd en na 5 minuten was het klaar.
Dus vandaag 28/9 terug naar Orange gebeld : eerst zei een techniekster dat er een andere netwerk moest geconfigureerd worden met een snellere toegang, en zij deed dit maar het bleek dat dit neiuwe netwerk weer alleen zichtbaar was op de mobiele toestellen en niet op de desktop en laptop, dus heb terug gebeld en een andere technieker verteld mij dat zijn collega verkeerd was en dat het probleem met de afstand van de modem te maken had. Ik had tegen hem gezegdj dat dit onmogelijk kon zijn daar er een laptop vlak bij de modem stond die eveneens de netwerken niet kon vinden met name die van de technieker.
Na lang aan de telefoon gehangen te hebben heeft de techieker op afstand alles gereset, het werk wel met de originele netwerk maar nog altijd met een zeer zeer trage internet verbinding.
Ik vraag mij af waneer ik een degelijk technieker kan contacteren die met een definitieve goed oplossing komt.
Als het niet gaat zal ik dan verplicht moeten zij n om terug naar Telenet te gaan.
Patrick
Alvast bedankt voor de antwoorden en oplossingen.
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hello Patrick,
Ik denk dat ik goed nieuws heb.(ik communiceer nu met de orange modem)
Nadat jij mij geholpen heb om het kanaal aan te passen heb ik nog wat op internet gezocht naar problemen met wifi modems.
Blijkbaar die van Orange zijn niet de beste.
Al de testen die wij samen gedaan hebben, waren gedaan met de modem horizontaal (wps knop aan de Rechterkant). wegens plaats gebrek kan hij niet recfhtstaan.
Volgens artikels op internet heeft de modem een wi fi zender die straalt in een bepaalde richting.
Nu dacht ik waarom niet de modem omdraaien dus met de WPS knop aan de linkerkant.
En wat blijkt: Wi fi signaal overal perferct en internet verbinding overal minstens even snel als met de flybox. Dus de zender staat nu naar boven gericht.
Ik heb van alles geprobeerd en het signaal bleef onveranderd.
Dus concludeer ik dat de stand van de modem van belang is als men een PC op de verdieping hebben.
Ik hoop dat het zo stabiel blijft en het probleem definitief opgelost is.
Ik wil u bedanken voor uw hulp en samen de oplossing gevonden te hebben.
In feite zouden de Techniekers van Orange hiermee op de hoogte moeten zijn.
Nogmaals bedankt.
Patrick
@e169492 het is wel een zeer vervelende en rare situatie. Als u een rechtstreekse kabel verbind is er dan wel de volledige snelheid? Want ik zie nergens in uw post vermeld staan dat het met een kabel wel of niet de volledige snelheid geeft. Moest dat ook niet het geval zijn kan het probleem misschien zijn dat u over uw 750GB bent gegaan waardoor u aan een tragere snelheid surft. Maar verder gekeken kan het natuurlijk ook aan een buitenkabel zijn waar uw internet over binnen komt. Of het ligt inderdaad echt aan de modem maar specifiek gericht aan de wifi. Beetje complex maar goed de vraag blijft is er getest met een kabel rechtstreeks aan de modem of er een volledige snelheid is ?
Patrick,
Mijn internet verbinding op mijn desktop was weer weg. Ik heb hem teruggereset en ben weer online. Het rare is dat mijn internet verbinding op mijn Iphone niet weggevallen is geweest.I
Nee de test met kabel is niet uitgevoerd geweest maar ben overtuigd dat het wel gaat werken daar de TV, Apple TV, zonne panelen rechstreeks aangesloten zijn.
Het rare is dat met de wifi van de flybox heb ik wel overal netwerverbinding met een hoge internet verbinding.
Ik kan mij moeilijk voorstellen dat het iets te maken heeft met de 750 gb.
Waar kan ik het verbruik zien van die 750 GB
G
Patrick
@e169492 ten eerste niet zeker zijn dat het met de decoder en uw apple tv en zonnepanelen wel werkt met de kabel rechtstreeks. Deze apparaten hebben maar een bepaalde snelheid nodig om te functioneren . Kijk naar Netflix heeft maar 5 MBPS nodig voor een normale film af te spelen dus zonder HD. Dus ik zeg doen die test om echt zeker te zijn. U kan voor uw internet limiet eens kijken in uw klantenzone via de website van Orange. Daar kan u al uw verbruik opvolgen. En begrijp me niet verkeerd he maar ik weet waar ik over spreek om deze test echt eens uit te voeren . Wat ik wel heel bizar vindt is dat de technieker deze test niet gedaan heeft toen hij de nieuwe modem geplaatst heeft. Dit getuigd bij mij van half werk en de klant niet tevreden en het probleem is niet verder gezocht dan we hangen een nieuwe modem. Hier had veel meer gedaan moeten worden , maar goed ik spreek uit ervaring natuurlijk iets wat een klant niet altijd of eigenlijk niet weet.
Ik heb terug moeten overgaan op mijn flybox.
Ik kreeg geen internet verbinding meer op mijn desktop.
Met de flybox werkt alles naar behoren tot de snelheid toe.
Ik zal eens proberen een laptop rechtstreeks aan te sluiten op de modem en de test doen.
ivm met de klantenzone kan ik niet vinden waar mijn verbruiks van die 750 GB.
G
Patrick