Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 28-09-19 14h38
Antwoorden: 26 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Beste
Woensdag 18/9 was mijn wifi netwerk niet meer zichtbaar op mijn laptops en desktops maar wel op mijn mobiele toestellen zoals iphone, ipads.
Heb geprobeerd alles te ressetten (alle aparaten en modem verschillende keren af- en opgezet zonder resultaat. Compal modem zelfs met reset knop hergestart ook zonder resultaat.
Heb technieker gebeld en kon op afstand niets doen.
Technieker langs geweest op donderdag 19/9 tussen 18.00 en 10.00 gewerkt. Hij had hetzelfde probleem op zijn laptop dus besloot hij een nieuwe siligence modem te plaatsen maar moest nog geactiveerd worden.
Technieker heeft dan een Flibox geinstaleerd voor tijdelijke internet verbing thuis te hebben tot moden geactiveerd zouden zijn. Alles werkte perfect met de flybox zowel de mobiele als de desktops en laptops.
Na zeker ientallen telefoongesprenken tusssen vrijdag 20 en donderdag 26 gedaan te hebben werdt dan uiteindelijk de modem geactiveerd. Telkens ik iemand aan de telefoon kreeg, kreeg ik zelfs verschillende antwoorden waarom het zo lang duurde om een modem te activeren.
Na de uiteindelijke activatie bleek alles te werken maar met een zeer trage internetverbinding.
Ter vgl: ik heb een bestand van 150 mb geprobeerd op te sturen via wetransfer met de nieuwe modem, het duurde meer dan 1 uur en dan plotseling verbinding verbroken. Dus ik terug de flybox opgetstart en eveneens hetzelfde bestand opgestuurd en na 5 minuten was het klaar.
Dus vandaag 28/9 terug naar Orange gebeld : eerst zei een techniekster dat er een andere netwerk moest geconfigureerd worden met een snellere toegang, en zij deed dit maar het bleek dat dit neiuwe netwerk weer alleen zichtbaar was op de mobiele toestellen en niet op de desktop en laptop, dus heb terug gebeld en een andere technieker verteld mij dat zijn collega verkeerd was en dat het probleem met de afstand van de modem te maken had. Ik had tegen hem gezegdj dat dit onmogelijk kon zijn daar er een laptop vlak bij de modem stond die eveneens de netwerken niet kon vinden met name die van de technieker.
Na lang aan de telefoon gehangen te hebben heeft de techieker op afstand alles gereset, het werk wel met de originele netwerk maar nog altijd met een zeer zeer trage internet verbinding.
Ik vraag mij af waneer ik een degelijk technieker kan contacteren die met een definitieve goed oplossing komt.
Als het niet gaat zal ik dan verplicht moeten zij n om terug naar Telenet te gaan.
Patrick
Alvast bedankt voor de antwoorden en oplossingen.
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hello Patrick,
Ik denk dat ik goed nieuws heb.(ik communiceer nu met de orange modem)
Nadat jij mij geholpen heb om het kanaal aan te passen heb ik nog wat op internet gezocht naar problemen met wifi modems.
Blijkbaar die van Orange zijn niet de beste.
Al de testen die wij samen gedaan hebben, waren gedaan met de modem horizontaal (wps knop aan de Rechterkant). wegens plaats gebrek kan hij niet recfhtstaan.
Volgens artikels op internet heeft de modem een wi fi zender die straalt in een bepaalde richting.
Nu dacht ik waarom niet de modem omdraaien dus met de WPS knop aan de linkerkant.
En wat blijkt: Wi fi signaal overal perferct en internet verbinding overal minstens even snel als met de flybox. Dus de zender staat nu naar boven gericht.
Ik heb van alles geprobeerd en het signaal bleef onveranderd.
Dus concludeer ik dat de stand van de modem van belang is als men een PC op de verdieping hebben.
Ik hoop dat het zo stabiel blijft en het probleem definitief opgelost is.
Ik wil u bedanken voor uw hulp en samen de oplossing gevonden te hebben.
In feite zouden de Techniekers van Orange hiermee op de hoogte moeten zijn.
Nogmaals bedankt.
Patrick
Patrick
Heb juist de test gedaan om een laptop rechstreeks aan te sluiten en de snelheid van het internet was gelijaardig aan die van de flybox dus veel sneller dan via het wifi netwerk.
Ik heb zelf hetzelfde bestand van 160 mb via we transfert op te sturen en binnen de 5 min was het klaar.
Waar kan dan het probleem zijn.
Ik ben werkelijk ten einde raad.
G
Patrick
@e169492 goed dus we zijn er over eens dat het niet aan de pc is die werkt goed . Dan nu eens een stap verder en dat is inloggen op de modem. Het ip adres en uw wachtwoord staan in uw boekje van de modem als ook aan de achterkant op de sticker. U kan namelijk in de modem uw kanalen aanpassen het is het proberen waard. Het is een complex probleem blijkbaar maar ik probeer ook maar op afstand te helpen. Moest ik erbij kunnen dan meteen maar dat is iets wat niet kan op afstand. De wifi op de pc is ook goed of in ieder geval de netwerkkaart want anders had u via de flybox het zelfde probleem. Als u in de modem zit kan u naar de wifi gaan en daar een kanaal kiezen. Kanaal 3-6-11 zijn de meest gebruikte kanalen Dus probeer misschien daar eentje tussen te kiezen. Wel rechtstreeks aan de modem verbonden blijven
Patrick,
Hoe moet ik in de modem aanloggen en de config aanpassen.
Kunne we niet telefonisch contact hebben.
G
Patrick
@e169492 telefonisch is moeilijk want nummers uitwisselen is niet de bedoeling natuurlijk. Ik geef je een screenshot hopelijk kan je dat wat helpen.
Belangrijk : wijzig je de naam en/of het wachtwoord van je wifi, dan wordt de verbinding tussen je apparaten en je wifinetwerk verbroken. Je moet dan al je apparaten herconfigureren met je nieuwe inloggegevens.
Om de instellingen van je wifi te wijzigen, moet je inloggen op de beheerinterface van de fibermodem.
Zo doe je dat:
Om de naam en/of het wachtwoord van de wifi te wijzigen:
Herhaal deze stappen voor wifi op 5 GHz.
Belangrijk: we raden je aan een sterk wachtwoord te kiezen. Een sterk wachtwoord bevat 8 tot 63 karakters en is een combinatie van kleine letters, hoofdletters en cijfers (zonder spaties, accenten, deeltekens of cedilles).
Tip: de modems worden geconfigureerd met dezelfde wifinaam voor de twee frequentiebanden (2,4 GHz en 5 GHz). In deze configuratie kiezen je apparaten (smartphone, computer enz.) automatisch zelf de frequentieband die ze gaan gebruiken. In bepaalde omstandigheden, bijvoorbeeld als er veel wifi's in de buurt zijn, kan het handig zijn om de twee frequentiebanden elk een andere naam te geven. Zo nodig moet je op je apparaten zelf tussen de twee netwerken switchen.
Let op: stel nooit twee verschillende wachtwoorden in op wifi's met dezelfde naam. Anders gezegd, de twee wifi's moeten hetzelfde wachtwoord krijgen als de wifi op 2,4 GHz dezelfde naam heeft als de wifi op 5 GHz.
Meer info over wifi vind je in onze gids
Gebruiker | Aantal |
---|---|
2 | |
1 | |
1 | |
1 | |
1 |