annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wifi netwerk niet meer zichtbaar op desktops en laptops maar wel zichtbaar op mobiele toestellen

Topic gestart op: 28-09-19 14h38

Antwoorden: 26 antwoorden

e169492
Ervaren verkenner

Wifi netwerk niet meer zichtbaar op desktops en laptops maar wel zichtbaar op mobiele toestellen

OPGELOST

Beste

Woensdag 18/9 was mijn wifi netwerk niet meer zichtbaar op mijn laptops en desktops maar wel op mijn mobiele toestellen zoals iphone, ipads.

Heb geprobeerd alles te ressetten (alle aparaten en modem verschillende keren af- en opgezet zonder resultaat. Compal modem zelfs met reset knop hergestart ook zonder resultaat.

Heb technieker gebeld en kon op afstand niets doen.

Technieker langs geweest op donderdag 19/9 tussen 18.00 en 10.00 gewerkt. Hij had hetzelfde probleem op zijn laptop dus besloot hij een nieuwe siligence modem te plaatsen maar moest nog geactiveerd worden.

Technieker heeft dan een Flibox geinstaleerd voor tijdelijke internet verbing thuis te hebben tot moden geactiveerd zouden zijn. Alles werkte perfect met de flybox zowel de mobiele als de desktops en laptops.

Na zeker ientallen telefoongesprenken tusssen vrijdag 20 en donderdag 26 gedaan te hebben werdt dan uiteindelijk de modem geactiveerd. Telkens ik iemand aan de telefoon kreeg, kreeg ik zelfs verschillende antwoorden waarom het zo lang duurde om een modem te activeren.

Na de uiteindelijke activatie bleek alles te werken maar met een zeer trage internetverbinding.

Ter vgl:  ik heb een bestand van 150 mb geprobeerd op te sturen via wetransfer met de nieuwe modem, het duurde meer dan 1 uur en dan plotseling verbinding verbroken. Dus ik terug de flybox opgetstart en eveneens hetzelfde bestand opgestuurd en na 5 minuten was het klaar.

Dus vandaag 28/9 terug naar Orange gebeld : eerst zei een techniekster dat er een andere netwerk moest geconfigureerd worden met een snellere toegang, en zij deed dit maar het bleek dat dit neiuwe netwerk weer alleen zichtbaar was op de mobiele toestellen en niet op de desktop en laptop, dus heb terug gebeld en een andere technieker verteld mij dat zijn collega verkeerd was en dat het probleem met de afstand van de modem te maken had. Ik had tegen hem gezegdj dat dit onmogelijk kon zijn daar er een laptop vlak bij de modem stond die eveneens de netwerken niet kon vinden met name die van de technieker.

Na lang aan de telefoon gehangen te hebben heeft de techieker op afstand alles gereset,  het werk wel met de originele netwerk maar nog altijd met een zeer zeer trage internet verbinding.

Ik vraag mij af waneer ik een degelijk technieker kan contacteren die met een definitieve goed oplossing komt.

Als het niet gaat zal ik dan verplicht moeten zij n om terug naar Telenet te gaan.

Patrick

 

Alvast bedankt voor de antwoorden en oplossingen.

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
e169492
Ervaren verkenner

Hello Patrick,

 

Ik denk dat ik goed nieuws heb.(ik communiceer nu met de orange modem)

Nadat jij mij geholpen heb om het kanaal aan te passen heb ik nog wat op internet gezocht naar problemen met wifi modems.

Blijkbaar die van Orange zijn niet de beste.

Al de testen die wij samen gedaan hebben, waren gedaan met de modem horizontaal (wps knop aan de Rechterkant). wegens plaats gebrek kan hij niet recfhtstaan.

Volgens artikels op internet heeft de modem een wi fi zender die straalt in een bepaalde richting.

Nu dacht ik waarom niet de modem omdraaien dus met de WPS knop aan de linkerkant.

En wat blijkt: Wi fi signaal overal perferct en internet verbinding overal minstens even snel als met de flybox. Dus de zender staat nu naar boven gericht.

Ik heb van alles geprobeerd en het signaal bleef onveranderd.

Dus concludeer ik dat de stand van de modem van belang is als men een PC op de verdieping hebben.

Ik hoop dat het zo stabiel blijft en het probleem definitief opgelost is.

Ik wil u bedanken voor uw hulp en samen de oplossing gevonden te hebben.

In feite zouden de Techniekers van Orange hiermee op de hoogte moeten zijn.

Nogmaals bedankt.

 

Patrick 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

26 ANTWOORDEN 26
e169492
Ervaren verkenner

Patrick,

Bedankt voor uw hulp maar er is iets tussen gekomen en moet vertrekken.

Ik zal al de stappen op mijn gemak doen als is terug en ik hou u op de hoogte.

In ieder geval ben ik uw zeer dankaar voor uw hulp en laat ons hopen dat het zal lukken.

G

Patrick

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@e169492  doe eerst uw ding wat u moet doen. Dan inderdaad op uw gemak de stappen volgen en hou mij zeker op de hoogte.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

Wilde er nog wel aan toevoegen dat als u het wifi kanaal heeft aangepast dan testen zonder kabel aan de laptop.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
e169492
Ervaren verkenner

Patrick,

Ik ben terug on line maar wel via de flybox.

Ik ben erin geslaagd om mij in te loggen in de modem maar kan niets vinden waar ik het kanaal kan aanpassen.

Zie bijlage voor enkel screenshots.

g

Patrick

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@e169492  je bent er bijna er staat daar geconfigureerd wigi kanaal op auto. Daar kan je het kanaal aanpassen . Onderaan op opslaan drukken en het is gelukt. Je bent op de goede weg.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen