annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wifi problemen mesh vs powerline

Topic gestart op: 01-11-20 16h23

Antwoorden: 7 antwoorden

JohnyMertens
Aspirant verkenner

Wifi problemen mesh vs powerline

Beste,

ik twijfel op dit moment om een mesh of een powerline te kopen. Wat is het beste. Kinderen klagen hele tijd over WiFi dekking. 

Kan je op een mesh unit ook nog een extra Lan aansluiten voor de tv bv?

Wat zijn de voor en nadelen van mesh tov powerline? 

Labels (1)
0 pluimen
7 ANTWOORDEN 7
JohnyMertens
Aspirant verkenner

Ingewikkeld allemaal. Mij huis is 12 op 12. Modem is in een hoek vh huis. Ik heb een kabel naar mijn woonkamer, naar mijn tv en naar boven. Maar deze kabels heb ik eigenlijk voor mijn pc, tv beneden en tv boven. Beneden aan de tv ligt een switch naar ps4. Ik dacht daar zo'n mesh te plaatsen met lan en ook 1 boven.

Kan dit werken? 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@JohnyMertens  dat zou zeker kunnen werken. Weet niet wat je budget is om Mesh aan te kopen maar ik heb er veel geld aan gespendeerd. Als je er niet te veel geld aan wil spenderen :

https://www.orange.be/nl/opties-en-diensten/mesh-wifi

Je hebt dan misschien wat minder mogelijkheden kwa instellingen en dergelijke maar die werken net zo goed hoor. 

https://www.linksys.com/nl/velop/

Ik heb deze gekocht. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@JohnyMertens 

Als je twee extra punten wil hebben gebruik dan AP's. Een mesh bestaat uit minimaal drie stations, anders is het geen mesh.

In een echt mesh systeem heeft elk station minimaal contact met twee andere stations. Drie stations is dus een absoluut minimum om van een mesh systeem te kunnen spreken.

En de werking is erop gebaseerd dat als één station uitvalt de anderen alle connecties overnemen. Daarom dat elk torentje met minimaal twee andere contact moet hebben. Zoniet kan het systeem niet werken

In uw geval, Johnny, zou ik simpelweg op twee plaatsen een AP plaatsen, daar waar je nu reeds een UTP kabel liggen hebt. Die hebben nog steeds ook UTP uitgangen dus bekabelde aansluitingen voor uw toestellen blijven waar ze zijn, er komt dan enkel nog WiFi bij.

Ge zult een stuk goedkoper uitkomen en de werking is even goed.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Cdt24801
Wijze
Wijze

@JohnyMertens 

En om nog even duidelijk te zijn: ik bedoel dus wel degelijk AP's en geen powerlines. Powerlines werken via het e-netwerk en zijn een goede oplossing wanneer een UTP kabel leggen onmogelijk of ongewenst is.

Wanneer mogelijk, steeds UTP bekabeld werken. Geen enkel systeem gaat daar boven. Ook geen mesh WiFi.

Daaruit kan je de conclusie trekken dat wanneer een UTP kabel mogelijk is (en dat is het geval bij u want die ligt er al) een AP de juiste oplossing is. Voor uw woning althans, een veel grotere woning zou meer AP's nodig hebben en dan komen de voordelen van een (al dan niet bekabeld) mesh systeem aan bod.

Samengevat: Een AP voor in de living alwaar ook de TV op aangesloten wordt, net als de PS4, al dan niet met een extra switch, dat maakt geen verschil. Een tweede AP voor boven waardoor er boven ook goede WiFi is. En de TV boven (en eventuele andere toestellen) kan/kunnen eveneens bekabeld op het AP aangesloten worden.

Is dit een beetje duidelijk?

Indien nog vragen, s h o o t 😉

P.S. Die spaties, dat is omdat het woord ander gebleept wordt. Ik snap niet waarom ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen