annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wifi snelheid 4,96 mbps !??

Topic gestart op: 18-11-23 05h21

Antwoorden: 8 antwoorden

Ronny_Dierick
Gewaardeerd verkenner

Wifi snelheid 4,96 mbps !??

Sinds enige tijd is ons internet er erg op achteruit aan het gaan. Wat lange tijd een aangename ervaring was, is nu gekeerd naar frustratie en ergernis. Niets lijkt het ook maar enigszins te verbeteren. Zaken als de modem laten heropstarten of het wifi-signaal door de modem laten optimaliseren veranderd niets.

Toeval wil dat we omstreeks dezelfde periode een nieuw apparaat in het gamma van Orange ontdekten door een email van Orange, namelijk de wifi-boosters.

Waar we vroeger op identiek dezelfde plaats snelheden (via wifi) haalden van 70 à 80 mbps, heel soms zelfs over 90 mbps, halen we nu een schrale 15mbps. De slaapkamer, die net boven de modem is gelegen behaalde met gemak 50mbps, nu slechts maximaal 4,96 mbps, 2,15 mbps en 0,28 mbps. 3 snelheidtesten uitgevoerd met een interval van enkele minuten.(zie screenshots)

Screenshot_20231118-034031.png

 

 Dit is niet meer normaal. Ofwel heeft modem, 4 jaar na installatie, zijn beste tijd gehad en moet er nieuwe modem worden geplaatst... Ofwel wordt er bij Orange aardig wat ge-throttled om ons wifi-boosters aan te smeren.

Ik hoop echt dat het toeval is dat dit gebeurd sinds de periode dat we de mail ontvingen in verband met de wifi-boosters, en een technisch defect blijkt.

Wanneer kunnen jullie die komen oplossen???

0 pluimen
8 ANTWOORDEN 8
patrick2
Wijze
Wijze

@Ronny_Dierick 

Dit probleem heeft niks met je 'aan te smeren' wifi boosters te maken. daarnaast als je wil dat Orange het komt oplossen moet je bellen voor een technieker dan komen ze langs. Hier is een forum van en voor klanten dus hier leest geen klantendienst of iemand van Orange medewerkers zelf mee. 

Maar om eventueel je probleem op te lossen heb je al eens op de modem ingelogd en daar geprobeerd je kanalen te verzetten ?

Open eerst eens onderstaande link en lees dat eens en probeer het op die manier eerst op te lossen.

https://community.orange.be/t5/Tips-tricks-van-de-community/Je-wifi-kanaal-aanpassen-om-je-wifi-te-o...

 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Ronny_Dierick
Gewaardeerd verkenner

@patrick2 Bedankt voor de snelle reactie. Dan had ik het verkeerd begrepen, deze pagina stond bij contactgegevens op de Orange website. Door mijn medisch minder valide toestand is telefonisch contact niet zo voor de hand liggend en was ik eigenlijk op zoek naar een email contact en zo hier terecht gekomen. Ik vermoedde verkeerd dat hier ook medewerkers actief waren door de directe link op de Orange website, waarvoor mijn excuses.

Om op je vraag te beantwoorden, ja ik heb reeds 3 verschillende kanalen (6,11 en nog een andere) ingesteld op de modem maar zonder baat. Ook heb ik, zoals in oorspronkelijke bericht weergegeven, de modem het wifi signaal laten 'optimalisen'. Dit had spijtig genoeg ook geen gunstig effect.

Het rebooten van de modem heeft ook niets aan de situatie veranderd.

Weet u een andere manier om Orange te contacteren? Bij beide vorige providers kon ik iemand een probleem laten oplossen via email.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Ronny_Dierick 

Moest je de stappen overlopen hebben die ik heb mee gegeven kan je niet veel meer doen.

Er is bij Orange geen manier om via email contact op te nemen jammer maar helaas. ( persoonlijk vindt ik dit ook niet geheel klantvriendelijk hoor. Vroeger hadden ze een email adres en in eens was dat weg ).

Je kan eens proberen via Facebook chat te gaan , mits je wel een profiel hebt op Facebook anders gaat dat ook niet.

 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Ronny_Dierick
Gewaardeerd verkenner

@patrick2Ja, ik heb een profiel op facebook. Bedankt voor de tip. Ik zal het via facebook eens proberen.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen