annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wifi sterkte/bereik en kostenloze oplossing van Orange?

Topic gestart op: 21-02-18 23h56

Antwoorden: 28 antwoorden

Funki
Gewaardeerd verkenner

Wifi sterkte/bereik en kostenloze oplossing van Orange?

Wifi (bereik) is bij ons thuis minder sterk sinds Orange internet.

Had voorheen het Basic Telenet abonnement en konden probleemloos boven streamen en Wifi gebruiken...Nu helaas zelfs al problemen om draadloze printer nog maar te gebruiken.

Volgens een collega zou Orange in dit geval als tegemoetkoming kosteloos zorgen voor een 'Wifi extender' of een 'Wifi repeater' of iets gelijkaardig zorgen.

Klopt dit? Iemand ervaring mee?

Labels (3)
28 ANTWOORDEN 28
megaslecht
Aspirant scout

Het is gewoon megaslecht hun internet.

Gelukkig verhuis ik bijna en ben ik er vanaf, nooit meer nog orange

Mikycasbar1
Aspirant verkenner

Beste

Ik heb dezelfde probleem. 

Heb nochtans zoveel geprobeerd.

Kan er iemand mee helpen aub.

Per stap liefst.

Danke

Miky

NelsonM
Orange-werknemer

Beste

Ik heb dezelfde probleem. 

Heb nochtans zoveel geprobeerd.

Kan er iemand mee helpen aub.

Per stap liefst.

Danke

Miky

Hallo @Mikycasbar1,

Ik zie dat je nog geen antwoord hebt gekregen.

In dit gesprek vind je een stap voor stap werkwijze om je wifisnelheid te verhogen.

Groetjes,

Nelson 

Loco_Roko
Gewaardeerd verkenner

Orange modem/router is hetzelfde als die van telenet dus ik theorie zou wifi signaal even sterk moeten zijn. 

Uit mijn ervaring alle (Telenet, Orange) modem/routers hebben slechte Wifi signaal. 

Naar minder gebruikte channel switchen kan helpen. Wifi analyzer downloaden, scannen, andere channel instellen.

Beste oplossing is versterker of andere router gebruiken.

 

Mvg

 

lunaman
Gewaardeerd verkenner

Uit mijn ervaring alle (Telenet, Orange) modem/routers hebben juist een goed Wifi signaal. 

Wat veel mensen vergeten is dat wifi in twee richtingen werkt. Je verbinding kan pas goed zijn als de client (bv netwerkkaart laptop) het ook goed het kan ontvangen. 

Daarnaast zijn er veel externe factoren die je wifi bereik en snelheid beinvloeden zoals plaatsing modem/router, maar ook bijvoorbeeld verouderde toestellen op hetzelfde netwerk of congestie door te veel netwerken op dezelfde of overlappende frequenties om maar een paar te noemen.

Naar minder gebruikte channel switchen is een mogelijkheid (kies uit kanalen 1,6 of 11 voor de 2,4ghz band, dit zijn niet overlappende kanalen). Nog beter is om indien mogelijk de 5ghz band te gebruiken waar je vrijwel geen hinder zult ondervinden van ruis van andere netwerken.

Een wifi-versterker of extender is geen goed idee, tenzij je geen belang hecht aan snelheid en enkel het bereik wilt vergroten. Veel beter is om een access point (geen router) te installeren zodat je de volledige snelheid behoudt en je netwerkbereik vergroot. Orange geeft je een modem/router, de gemiddelde gebruiker heeft dus geen router meer nodig.

Als je een access point zoekt is Ubiquiti de beste keuze, deze steken op alle vlakken maar vooral op vlak van stabiliteit met kop en schouder uit boven de concurrentie.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen