annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wifi sterkte zwak

Topic gestart op: 17-03-18 20h31

Antwoorden: 2 antwoorden

DCO
Aspirant verkenner

Wifi sterkte zwak

Onze wifi sterkte is toch niet wat zou moeten. Aan de bureau geen app updates kunnen uitvoeren omdat er geen wifi signaal is, is toch redelijk onhandig om maar een voorbeeld te geven. De computers zijn gelukkig met kabel verbonden. Kostenloos heb ik de indruk dat Orange niet veel te verplichten valt, maar hebben zij niet iets dat je kan kopen tegen een eerlijke prijs om het wifisignaal te boosten? Heb al eerder gehoord dat andere providers dat soms aanbieden.
Heeft er iemand ervaring met een goed compatibele oplossing met het standaardmateriaal van Orange. Ik denk dan voornamelijk aan een access point? Welke zijn de betere merken hierin?
Thx

Labels (2)
0 pluimen
2 ANTWOORDEN 2
TomN
Orange-werknemer

Er is een pagina op de Orange website die tips geeft over het optimiseren van je Wi-Fi, misschien kan die jou helpen.

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

Ik heb een acces point (AP) van Linksys (intern is het wel Belkin) en dat voldoet prima: niet te duur en goed signaal.

Wel opletten dat je goed doordacht een kanaalkeuze maakt. Gebruik een wifi analyzer om de bestaande signalen in uw gebouw te vinden en maak dan een keuze uit kanaal 1, 6 of 11 (zowel voor uw basis station als voor uw AP, beide een verschillend wel te verstaan). Dit natuurlijk voor de 2,4 GHz band. Voor de 5 GHz is dit minder relevant, maar opgelet: de 5 GHz signalen gaan een stuk minder ver en worden sneller door obstakels tegengehouden dan de 2,4 Ghz collega's.

Ik ga ervan uit dat je weet hoe je een AP met het basisstation moet connecteren en instellen. indien niet, vraag maar ....

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen