Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 17-03-21 11h47
Antwoorden: 8 antwoorden
Ik heb nu ondertussen al een tijdje problemen met de wifi connectie op mijn smartphone. Dit probleem leek mij eerst te liggen aan de smartphone zelf, maar aangezien ik sinds kort een nieuwe heb en daar het probleem zich nog steeds voor doet lijkt het probleem aan het netwerk te liggen. Dit probleem heb ik trouwens ook nog niet gemerkt op de laptop.
Meerdere keren per dag lijkt alsof ik internetconnectie verlies. Google searches en webpagina's willen niet meer of heel traag laden en berichten via messaging apps willen niet meer versturen of ontvangen. Echter blijft de wifi gewoon verbonden en wordt er nergens een melding getoond dat er problemen zouden zijn.
Wanneer ik dan de wifi even uit en daarna weer terug aan zet lijkt het weer in orde. De berichten die niet verstuurd werden worden verstuurd en pagina's laden weer zoals normaal.
Dat heb ik ook net kunnen testen met een speedtest, beiden tests zitten in bijlage waarbij 1 voor is en 2 na.
Heeft er hier iemand een oplossing voor?
Heb je al geprobeerd wat ik je als advies gegeven heb ? Kan je ons ook je bevindingen laten weten en eventueel ook vermelden of je probleem is opgelost ?
@patrick2 Ik ben zelf al geregeld in de settings gedoken op zoek naar een oplossing. Heb ook zelf al een tijdje geleden de kanalen aangepast, maar daar zag ik geen verschil in.
Mijn smartphone gebruikt trouwens ook vooral de 5GHz band heb ik gemerkt, maar die werkt dus wel voor een groot deel van de tijd. Enkel op bepaalde momenten gaat de snelheid dus sterk omlaag, en dat is dan ook niet gemakkelijk om te testen.
Ook zou je bij een 5GHz verbinding geen storing mogen ondervinden van andere apparaten, zeker niet als ik op nog geen 2m van de router zit.
Als je signaal maar op bepaalde momenten van de dag weg valt dan zou je eens moeten nagaan welke momenten dat zijn.
Houd er ook rekening mee dat op die bepaalde momenten mensen thuis komen van hun werk en dat er dan misschien wel meer internet verkeer mogelijk gaat zijn. Je wifi heeft natuurlijk ook bepaalde invloed op je omgeving , tenzij je ergens midden in de bossen zou wonen.
Dus hoe meer mensen op dat moment verbonden zijn met de wifi en er gebruik van maken des te meer moeite dient er gaan te worden door jou kanalen om je op je juiste verbinding te houden.
Het zou natuurlijk ook nog zo kunnen zijn dat je op die bepaalde momenten van de dag een bepaald verlies hebt op de kabel. Dat zou je eens moeten laten nakijken door de klantendienst. Maar dan stel ik mij de vraag , heb je op die bepaalde momenten van de dag ook problemen met je laptop ? Dus tegelijkertijd met je gsm ?
Die wifi verbinding is dit dan rechtstreeks met de Orange router of heb je er nog een eigen router tussen staan ?
Staat je wifi verbinding ook vrij , dus niet vanuit een kast of achter een kast of eventueel een zetel ? Of eventuele storende elementen er tussen ?
Dit alles kan ook leiden tot een slecht wifi signaal.