annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wifi versterker geeft geen signaal

Topic gestart op: 19-07-24 22h56

Antwoorden: 7 antwoorden

Balheer
Aspirant verkenner

Wifi versterker geeft geen signaal

Beste

Weet er iemand wat ik moet doen als alles inorde is met de wifi versterker maar dat er maar niet te verbinden meevalt? De 2 witte knopjes branden en heb al eens een opnieuw verbinding gemaakt tussen modem en versterker en opnieuw 2 witte knopjes branden wit dus is perfect. Elke keer ik mijn instellingen open staat de wifi er dan tussen maar verbinden lukt niet. Iemand tips?

grtjs

Labels (2)
0 pluimen
7 ANTWOORDEN 7
fregilcy
Aspirant genezer

als je verbinding maakt op uw pc of ander vult ge het juiste wachtwoord in of verbind je automatisch 

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

Ik ken niet alle toestellen van Orange en kan mij dus radicaal vergissen, maar dit ziet mij er uit als een WiFi powerline.

Meer in het bijzonder, de Ghn module van Orange. zie ook op deze pagina.

ghn module.JPG

Als het effectief dat toestel is, heb je de bijbehorende zendmodule ook nodig. De module uit foto is dus de ontvangstmodule.

Heb je toch nog iets anders, dan mag je deze post negeren en moet je helaas verder zoeken want dan kan ik u niet helpen...

EDIT: ik heb het allemaal nog eens bekeken en het zou kunnen dat je systeem niet correct geconfigureerd is. Als het inderdaad om de WIFi powerline "Ghn module" gaat, moet je het toestel op uw fofo aansluiten daar waar je de WiFi nodig hebt. Dus niet aan de router-modem combo. Daar moet de kleine module op aangesloten worden uit de tekening hierboven.

De correcte opstelling is dan: 

  • UTP kabel van modem-router naar de kleine module
  • Kleine module aansluiten op het stroomnet
  • Grote module aansluiten op het stroomnet op de locatie alwaar je WiFi nodig hebt.

Uw signaal gaat dan als volgt: modem-router <-> kleine module <-> E-net <-> grote module <-> WiFi signaal in de gewenste ruimte.

Aan het toestel uit uw foto (de grote module dat dus de client is) kun je naast WiFi ook nog toestellen bekabeld aansluiten aangezien dat toestel over twee UTP poorten beschikt.

Randbemerking: beide toestellen moeten wel op de dezelfde fase van uw stroomnet aangesloten zijn. Is dat niet het geval dien je nog bijkomend (door een electrieker) een fase-koppelaar aan  te sluiten in uw zekeringskast.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


patrick2
Wijze
Wijze

@Balheer 

Welke mesh wifi heb je die ? Die je van Orange aangekocht of gehuurd hebt of iets van je zelf ? 

Of is dit ook echt een wifi versterker ? 

Want vele halen de dingen door elkaar. Een wifi versterker verslechterd enkel maar je bereik als je al een slecht signaal hebt. Dit zal niks verbeteren aan je wifi of zal je signaal niet beter maken. 

Als je een meh wifi hebt dan maakt dit wel anders het verhaal. 

Stuur eens een foto erbij dan weten we direct waar je het over hebt. Dan kunnen we je nog gerichter antwoorden. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Balheer
Aspirant verkenner

IMG_7775.jpeg

Beste patrick

 

Het is wel degelijk een echte wifi versterker van orange zelf. Het gaat om het product van in de foto. Zoals je ziet op de foto branden de 2 lichtjes helemaal prima en zou het normaal moeten werken, maar wil het maar niet verbinden met de apparaten

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen