Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 12-04-19 17h47
Antwoorden: 46 antwoorden
Een 3-tal weken geleden kwamen ze hier Orange installeren.
Sinds dag 1 hebben we problemen met de wifiverbinding op onze 2 androidtelefoons en onze ipad.
De twee laptops hebben altijd probleemloos gewerkt.
We blijven met onze gsm's en ipad verbonden met het wifinetwerk, maar we geraken het internet niet meer op. Soms krijgen we ook deze melding op de gsm: Geen internetverbinding via deze WIFI. Maar soms ook niet. Dan zijn we zogezegd verbonden met het net maar eigenlijk niet.
Soms herstelt het zich na het heropstarten van de modem of gsm, soms ook niet.
Soms gaat het vanzelf over, soms ook niet.
Kortom, onze wifi lijkt behekst.
De helpdesk van Orange heeft reeds onderstaande stappen ondernomen.
Veranderen WIFI kanaal
Herstarten modem
Reset modem
Technieker gestuurd -> nieuwe modem
Na het plaatsen van de nieuwe modem blijven dezelfde problemen en beginnen we dus opnieuw...
Herstarten modem
Reset modem
Nu zijn we tot op dit punt gekomen.
Setup voor internet ziet er als volgt uit.
Modem Orange
|--> TP link access point voor boven
|--> 24 poorts switch met 7 bekabelde toestellen en 2 decoders
De SSID en wachtwoorden zijn veranderd en het guestnetwerk is uitgeschakeld.
Voor de rest is er niet geprutst aan de modeminstellingen.
Verder heb ik ook al getest om alle SSID's van de 2,4Ghz, 5Ghz en de externe AP een andere naam te geven om te kijken of het probleem zich wel degelijk op alle SSID's voordoet. Dit is wel degelijk het geval.
Iemand toevallig met de ultieme tip?
Uiteraard.
Alle Orbi modules zijn zelfs bekabeld aangesloten. Heb in elke ruimte en kamer 2 utp ingangen. Laptops, tablets en telefoons zijn echter moeilijk bedraad aan te sluiten hé...
Ja tuurlijk, dat bedoelde ik ook niet.
Dan heb ik nog volgende vraag: op de moment dat uw WIFi wegvalt, heb je dan bekabeld nog wel verbinding of ook niet?
Ik verdenk sterk uw modem, want als een nieuw WiFi systeem slecht werkt en soms uitvalt kan dat eigenlijk alleen maar aan de input liggen. Dat is het GIGA principe: Garbage In = Garbage Out. Als uw orbi rommel binnenkrijgt kan het ook alleen maar rommel verder doorgeven.
En als het de modem/router niet is, dan is het de kabel.
Vandaar de test: wanneer er geen of slechte WiFi is, is er op moment bekabeld wel of niet goed signaal?
Ja en neen, meestal niet, soms wel.
Volgens Orange is het de modem niet, want deze is al eens vervangen geweest. Maar ik ben er redelijk zeker van dat de modem het inderdaad niet trekt...
Jammer van dit te lezen. Steeds een spijtige zaak als de klantendienst u niet deftig kan helpen.
Ik wens u alleszins veel succes in het verdere verloop van de toestand.
Net nog maar eens gebeld met de support van Orange.
Mijn UTP verbinding valt sinds 2 dagen ook nu en dan uit.
Ik ben er zo goed als zeker van dat hun modem de stroom van informatie niet aan kan en gewoon in fout gaat om de zoveel tijd.
Een ander type van modem heeft Orange blijkbaar niet.
De letterlijke woorden van de support: Dan kunnen wij helaas niets meer voor u doen meneer.
Morgen bel ik naar Telenet om een nieuw contract op te stellen.