Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 12-04-19 17h47
Antwoorden: 46 antwoorden
Een 3-tal weken geleden kwamen ze hier Orange installeren.
Sinds dag 1 hebben we problemen met de wifiverbinding op onze 2 androidtelefoons en onze ipad.
De twee laptops hebben altijd probleemloos gewerkt.
We blijven met onze gsm's en ipad verbonden met het wifinetwerk, maar we geraken het internet niet meer op. Soms krijgen we ook deze melding op de gsm: Geen internetverbinding via deze WIFI. Maar soms ook niet. Dan zijn we zogezegd verbonden met het net maar eigenlijk niet.
Soms herstelt het zich na het heropstarten van de modem of gsm, soms ook niet.
Soms gaat het vanzelf over, soms ook niet.
Kortom, onze wifi lijkt behekst.
De helpdesk van Orange heeft reeds onderstaande stappen ondernomen.
Veranderen WIFI kanaal
Herstarten modem
Reset modem
Technieker gestuurd -> nieuwe modem
Na het plaatsen van de nieuwe modem blijven dezelfde problemen en beginnen we dus opnieuw...
Herstarten modem
Reset modem
Nu zijn we tot op dit punt gekomen.
Setup voor internet ziet er als volgt uit.
Modem Orange
|--> TP link access point voor boven
|--> 24 poorts switch met 7 bekabelde toestellen en 2 decoders
De SSID en wachtwoorden zijn veranderd en het guestnetwerk is uitgeschakeld.
Voor de rest is er niet geprutst aan de modeminstellingen.
Verder heb ik ook al getest om alle SSID's van de 2,4Ghz, 5Ghz en de externe AP een andere naam te geven om te kijken of het probleem zich wel degelijk op alle SSID's voordoet. Dit is wel degelijk het geval.
Iemand toevallig met de ultieme tip?
Een van de achterliggende gedachten is dat het aan de settings van foon of SIM moet liggen vermits de laptops (WiFi) en bedrade toestellen wel normaal op internet kunnen. De modem/router, het AP en de bekabeling zouden dus eigenlijk OK moeten zijn. Anders werkten die andere dingen ook niet.
Onze beide gsm's hebben een Orange abonnement.
Op de ipad hebben we geen SIM slot.
Waar ik vandaag nog aan dacht is dat de laptops onder een IPV4 adres connectie maken met de modem.
De GSM's en ipad doen dat waarschijnlijk via een IPV6 adres.
Eens kijken of ik dat kan forceren naar een IPV4 en kijken wat ze dan doen.
@eyegraphic schreef:
Onze beide gsm's hebben een Orange abonnement.
Op de ipad hebben we geen SIM slot.
Waar ik vandaag nog aan dacht is dat de laptops onder een IPV4 adres connectie maken met de modem.De GSM's en ipad doen dat waarschijnlijk via een IPV6 adres.
Eens kijken of ik dat kan forceren naar een IPV4 en kijken wat ze dan doen.
Dat zou inderdaad ook de oorzaak kunnen zijn. Orange ondersteunt nog geen IPV6 dacht ik ....
Dat uw foons een Orange abo hebben dacht ik wel, maar het ging mij om de foons zelf. Als die nog ergens configuratie hebben van een andere operator kan dat haperen. Maar uw eigen pîste van IPV6 is waarschijnlijk logischer, temeer daar uw tablet geen SIM heeft ...
Voor uw foons, kijk eens op volgende pagina om alle settings goed te zetten:
https://www.orange.be/nl/opties-en-diensten/online-instellen
Aangezien deze settings door Orange aanbevolen worden zal er wel rekening mee gehouden zijn dat het IPV4 is dat geactiveerd wordt ...
Alle instellingen op de gsm's staan zoals Orange ze vraagt.
Hmm, ik zit volgens mij toch nog niet juist met de IPV6 adressen.
Heb nu mijn telefoon een eigen IP adres gegeven, maar nog steeds geen internet.
Hopelijk komt de helpdesk bij Orange binnenkort met het verlossend antwoord...
Probeer maar eens aan je kinderen uit te leggen dat de Ketnet app kapot is en dat ze lineair naar tv moeten kijken omdat dat we geen filmpjes kunnen casten. Niet dat ze er geen deugd van hebben om wat minder naar schermpjes te kijken, maar toch...