annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wifi werkt niet meer

Topic gestart op: 23-06-22 09h03

Antwoorden: 5 antwoorden

satsback
Aspirant verkenner

Wifi werkt niet meer

Sinds gisteren is de Wifi op mijn Orange modem plots uitgevallen..
Het lampje op de modem van "WiFi" brand dus ook niet meer.

Het internet via de ethernet kabel functioneert wel. TV werkt ook, maar geen Wifi.

Ik heb de modem eerst gereset via de pijtjesknop, zonder succes voor het probleem.

Daarna heb ik de modem gerest door met een fijn voorwerp achteraan in te drukken, bij de heropstart, opnieuw geen succes. Het lampje van de WiFi blijft uit, en dit terwijl al de andere zaken wel gewoon functioneren.

Ik heb de probleemoplosser op de website van Orange volledig gevolgd en er was geen oplossing bij voor mijn probleem.

Wat doe ik nu?

Labels (1)
0 pluimen
5 ANTWOORDEN 5
patrick2
Wijze
Wijze

@satsback 

Heb je ook al eens rechtstreeks ingelogd op de HGW zelf ( de 192.168.XXX.XX ) en gezien of de wifi daarin nog op 'aan' staat ? 

Kan zijn dat daar ergens iets op 'uit' is gesprongen door een bepaalde update. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
satsback
Aspirant verkenner

Ja, de wifi was op UIT gesprongen en de Orange Helpdesk heeft het van op afstand terug aan gezet.

 

Hoe had ik dit zelf kunnen oplossen? Hoe geraak ik in mijn modem settings via de pc?

192.168.XXX.XX vul ik hier mijn eigen IP in? Hoe kom ik deze te weten?

0 pluimen
Milanbxp
Veteraan verkenner

Hey Satsback,

Normaal als je 6 seconden lang op de WPS knop drukt vanboven op de modem kan je de wifi op een makkelijke manier in en uit schakelen.

Moest dit niet lukken surf je naar 192.186.0.1 in je adresbalk als je verbonden bent met de modem. (Rechtstreeks met kabel als je wifi van de modem is uitgeschakeld)

Daarna vul je het administratie wachtwoord in dat op de onderkant staat van de modem.

Dan gewoon navigeren naar wifi waar je de wifi instellingen kunt aanpassen.

Hier kan je eventueel ook de naam en het wachtwoord aanpassen.

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen moest het nog eens voorvallen. 😊

mvg Milan

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@satsback 

Je had dit zelf perfect kunnen oplossen daar had je de helpdesk niet voor nodig. 

  • Open je browser.
  • Voer in de adresbalk http: //192.168.100.1 in en druk op Enter.

Op die manier kom je dan bij de instellingen van je HGW en kun je zelf dit soort dingen nakijken en of dingen aanpassen , denk aan je wifi wachtwoord bijvoorbeeld. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen