Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 24-03-20 12h08
Antwoorden: 3 antwoorden
Ik heb een probleem (nuja, eerder eigenaardigheid) met mijn Xbox One S als ik deze met internet wil verbinden via LAN.
9 van de 10 keren maakt deze initieel geen verbinding met internet, en lukt dit wél na ofwel
- heropstarten van de console;
- uithalen en terug insteken van de LAN-kabel.
Hoewel ik dus steeds uiteindelijk wel verbinding krijg, is dit iets omslachtiger dan nodig.
LAN kabels en poorten achter tv reeds getest met laptop en hierbij werkt internet wel onmiddellijk.
Is hier een oplossing voor a.u.b.?
Heb je al eens consequent steeds eerst de LAN kabel ingeplugd en dan pas de console opgestart? Of omgekeerd? Wil je dat eens uittesten of dit steeds hetzelfde resultaat geeft?
Dit omdat je zegt dat de console heropstarten of de kabel eens uittrekken en inpluggen wel werkt ...
1. Kabel opnieuw ingeplugd vóór opstarten. Console opgestart. Geen verbinding.
2. Console opgestart zonder kabel ingeplugd. Kabel ingeplugd. Maakt verbinding.
Optie 2 is natuurlijk wel reeds ong. hetzelfde als wat ik nu doe, nl. kabel opnieuw inpluggen als console reeds aan staat.
Misschien interessant dat ik er nog bij vermeld dat ik console steeds volledig laat afsluiten.
Er is nl. een Stand-by stand en een volledig Off (Energiespaarstand). Ik vind niet dat het iets zou mogen uitmaken, maar misschien doet het dat natuurlijk wel. In standby verbruikt die blijkbaar toch nog 15W.
In dat geval zou ik eens consequent de kabel uitpluggen na het gamen en pas opnieuw inpluggen de volgende keer nadat de console opgestart is.
Indien dat steeds hetzelfde resultaat oplevert heb je uw antwoord.