annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Zéér traag internet!

Topic gestart op: 17-06-18 16h57

Antwoorden: 15 antwoorden

AxellB
Gewaardeerd verkenner

Zéér traag internet!

OPGELOST

Ik had sinds enkele weken problemen met de Orange modem, deze werd heel warm (tot zelfs heet) en had ook vaak dat het internet weg viel (@online lampje was ook niet aan op dat moment).

Daarmee heb ik maar de klantendienst gebeld en deze hebben een technieker langsgestuurd, dat was afgelopen donderdag. Hij constateerde inderdaad dat de modem vrij warm was, dus heeft hij een nieuwe geplaatst.

Nu sinds enkele dagen meet ik mijn internetsnelheid, en de download komt bijna nooit boven de 10Mbps(!). De upload is dan wel weer rond de 10Mbps, wat het maximum is. 

Maar de download heeft altijd rond de 100Mbps gezeten voor ik al deze problemen heb gekregen. Zelfs de modem voor verschillende minuten uit trekken werkt niet meer.

Waar kan dit aan liggen? Heb gelezen dat er toch meerdere mensen problemen hebben met de internetsnelheden bij Orange..

Labels (4)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
techfixorange
Ervaren verkenner

hallo

 

ter info natuurlijk ga je via wifi meer schommeling hebben van meting dan met een lan kabel.

en natuurlijk als u zelf aangekochte plc gebruikt moet u vooral kijken wat die plc aankan.

met kabel ga je een meer geleidelijker metingen kunnen behalen dan met wifi in dien problemen bel naar 5000/4/4

we staan voor iedereen klaar.

 

mbg techfix orange

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

15 ANTWOORDEN 15
patrick2
Wijze
Wijze

@Evy1 een wifi versterker zal ook het zwakke wifi signaal versterken tot zwak. Daar bedoel ik het volgende mee , u heeft al een slecht bereik met de wifi boven. Een versterker zal het niet altijd beter maken maar eerder slechter. Een versterker werkt echt pas als versterker op de moment als de wifi naar boven toe al goed is. Beste zou zijn een accespoint op eventueel powerlines met wifi. Zelf heb ik Velop van Linksys en dat kost wel iets maar heb er geen seconde spijt van . Deze zorgen namelijk voor mesh wifi en ben dus door het hele huis gedekt met wifi . Heb ook overal thuis het maximum van downlaod 190 MBPS . 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


patrick2
Wijze
Wijze

AxellB,

Staat er achter uw modem ook nog een eigen router in het netwerk ? Zal niet ontkennen dat er problemen zijn geweest met uw modem en dat deze heet is opgelopen. ook uit uw test resultaten blijkt inderdaad uw snelheid aan de lage kant is de upload is daarin tegen heel goed . Mocht het zijn dat u een eigen router heeft deze eens te herstarten stekker eruit ff wachten en terug opstarten. Mocht dit niet helpen dan eens kijken naar uw kanalen voor de wifi in uw modem om deze eventueel aan te passen , mocht u daar hulp voor nodig kan ik u dat in stapen door geven. 

Heb zelf overal in het huis een eigen router staan en mijn eigen wifi netwerk ingesteld en heb geen snelheidsverlies haal overal 98 MBPS ongeveer. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


AxellB
Gewaardeerd verkenner

 



@patrick2  schreef:

AxellB,

Staat er achter uw modem ook nog een eigen router in het netwerk ? Zal niet ontkennen dat er problemen zijn geweest met uw modem en dat deze heet is opgelopen. ook uit uw test resultaten blijkt inderdaad uw snelheid aan de lage kant is de upload is daarin tegen heel goed . Mocht het zijn dat u een eigen router heeft deze eens te herstarten stekker eruit ff wachten en terug opstarten. Mocht dit niet helpen dan eens kijken naar uw kanalen voor de wifi in uw modem om deze eventueel aan te passen , mocht u daar hulp voor nodig kan ik u dat in stapen door geven. 

Heb zelf overal in het huis een eigen router staan en mijn eigen wifi netwerk ingesteld en heb geen snelheidsverlies haal overal 98 MBPS ongeveer. 


Patrick,

Nee ik heb er voor de rest niks op aangesloten, alleen mijn gsm via wifi, smart tv via wifi, orange tv via wifi en een printer via wifi. Dat is alles wat ermee verbonden is. De kanalen heb ik sinds vandaag ook al eens veranderd, dit had mijn schoonbroer al aangeraden. Had de 2.4Ghz op kanaal 13 gezet omdat die hier het minste gebruikt word in de blok. Maar dit heeft niks geholpen, zelfs via vaste verbinding met de laptop krijg ik max 10Mbps download.

Vraag me echt af hoe dit kan, over het limiet kan ik al niet gegaan zijn want gebruik alleen Netflix als grootste verbruiker, en niet eens 4K. Weet zelfs niet wat het limiet is bij Orange van het vaste internet, maar erover kan bijna niet.

In elk geval wel bedankt voor uw reactie 🙂

techfixorange
Ervaren verkenner

hallo

 

ter info natuurlijk ga je via wifi meer schommeling hebben van meting dan met een lan kabel.

en natuurlijk als u zelf aangekochte plc gebruikt moet u vooral kijken wat die plc aankan.

met kabel ga je een meer geleidelijker metingen kunnen behalen dan met wifi in dien problemen bel naar 5000/4/4

we staan voor iedereen klaar.

 

mbg techfix orange

AxellB
Gewaardeerd verkenner


@techfixorange  schreef:

hallo

 

ter info natuurlijk ga je via wifi meer schommeling hebben van meting dan met een lan kabel.

en natuurlijk als u zelf aangekochte plc gebruikt moet u vooral kijken wat die plc aankan.

met kabel ga je een meer geleidelijker metingen kunnen behalen dan met wifi in dien problemen bel naar 5000/4/4

we staan voor iedereen klaar.

 

mbg techfix orange


Ja maar een maximum van 10Mbps op kabel is toch niet normaal, Wi-Fi zat rond de 2 a 5 meestal zelfs maar.

 

Weet niet waar u iets leest over een plc, maar ik had er in elk geval niks op aangesloten.

Uiteindelijk ben ik achter de oorzaak gekomen, het is een appartementencomplex, en de kabel stop aan de voorkant van het gebouw aan de straat, en werd dan met een gewone standaard coax kabel rond het gebouw gelegd, en dan bij de inkom afgetakt naar verschillende appartementen. Uiteindelijk zat er meer dan 70 meter tussen de aansluiting op straat en mijn modem, vandaar het grote verlies.

Orange heeft dit nooit op voorhand getest en had me zelfs niet als klant mogen aannemen omdat het signaal nooit sterk genoeg is geweest.

Ik ben inmiddels verhuisd en mijn abbonement gewoon over gezet naar het nieuwe adres, hier behaal ik op Wi-Fi gewoon snelheden rond de 97Mbps dus dat is meer dan perfect.

Mvg,

Axell

Leden met de meeste pluimen