Internet en Fixed Phone
Op zoek naar informatie over ons internet- en vaste lijn aanbod? Dan bevind je je op de juiste plek! Onze tribers helpen je graag verder ...
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
AxellB
Gewaardeerd verkenner

Zéér traag internet!

OPGELOST

Ik had sinds enkele weken problemen met de Orange modem, deze werd heel warm (tot zelfs heet) en had ook vaak dat het internet weg viel (@online lampje was ook niet aan op dat moment).

Daarmee heb ik maar de klantendienst gebeld en deze hebben een technieker langsgestuurd, dat was afgelopen donderdag. Hij constateerde inderdaad dat de modem vrij warm was, dus heeft hij een nieuwe geplaatst.

Nu sinds enkele dagen meet ik mijn internetsnelheid, en de download komt bijna nooit boven de 10Mbps(!). De upload is dan wel weer rond de 10Mbps, wat het maximum is. 

Maar de download heeft altijd rond de 100Mbps gezeten voor ik al deze problemen heb gekregen. Zelfs de modem voor verschillende minuten uit trekken werkt niet meer.

Waar kan dit aan liggen? Heb gelezen dat er toch meerdere mensen problemen hebben met de internetsnelheden bij Orange..

Labels (4)
15 ANTWOORDEN 15
TomN
Orange-werknemer
Orange-werknemer

Heel raar, ik stel voor om dan toch terug contact op te nemen met de helpdesk.

 

De Ethernet verbinding, is toch echt met je PC direct op de modem hé, niet via Powerlines?  Ik heb zelf namelijk ooit met powerlines zo een probleem gehad, de powerlines gereset en nadien geen problemen meer.

 

Welke speedtest gebruik je?  Best van http://obe.speedtest.net (ik doe meestal 3 testen en neem dan de middelste van de 3 als resultaat (dus de tussensnelheid).  Altijd handig om te kijken wat dat zegt.  Je kan ook nperf.com gebruiken (geeft een mooi zicht van de highs en lows van je snelheid tijdens de test).

Leden met de meeste pluimen