annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

aansluiting

Topic gestart op: 04-04-21 11h20

Antwoorden: 8 antwoorden

dime
Aspirant verkenner

aansluiting

hallo,

We hebben nu internet via de telefoonlijn. deze begint trager en trager te worden,zit ik sommige tijden 8 Mpbs .

maar ik ben ben van plan om over te stappen.ik heb hier de kabel nog liggen op de zolder van de vroegere analoge tv.maar de coax kabel leggen tot beneden is geen probleem.

hierover heb ik een paar vragen. Hoe ga ik te werk.

ben al naar een orange winkel geweest,maar die vertelde een coax kabel naar beneden trekken en dan was het in orde,maar ik denk zelf dat het niet zo snel zal gaan.

hoe kan ik zelf best beginnen volgens jullie.

moet ik hierover bij telenet zijn? of kan het ook bij orange?,want ik las net ergens in een topic dat orange dit niet kan,

tegen welke snelheid zou ik dan kunnen surfen bij orange ? heb ook al via messenger bezig geweest met een medewerker die vertelde dat ik  een snelheid van 75-100Mbps zou halen,

en de overstap is het iets van lange duur?

alvast bedankt om te antwoorden.

 

Labels (1)
0 pluimen
8 ANTWOORDEN 8
dime
Aspirant verkenner

nee , ik heb enkel de kabel, maar ik zal eens naar een telenet winkel gaan deze week en eens kijken wat kan,

maar kan ik gewoon daar zeggen" tis voor een abo van orange "😀

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@dime  

Nee dat is niet de bedoeling hé als je naar een Telenet center gaat. 

Maar dan komt er nog wel veel bij kijken als je dus geen kabel hebt liggen voor Telenet / Orange aan te sluiten. 

Je dient dan zelf een kabel te voorzien die je klaar legt. De afstand dien je te weten van je binnen aansluiting tot aan buiten aan de paddestoel. Dan dien je daar ook nog de juiste kabel voor neer te leggen een PE 6 , PE 11 of een PE 14 kabel . De kabel wordt dan weer bepaald door de afstand die je moet overbruggen. 

0-30 is een PE 6 en 31-60 is een PE 11 en 61-80 een PE 14 kabel en alles wat er boven komt een speciale kabel die Telenet zelf moet komen aanleggen. 

Dus even naar een Telenet center gaan voor informatie of naar een Orange shop gaan voor informatie is niet heel rap gedaan hoor. Daar komt toch iet meer bij kijken. 

Moest je dan besluiten de kabel neer te leggen dan kan je ook Orange bellen voor aansluiting want die kunnen dat ook en mogen dat ook sinds een tijdje. 

Anders bel eens de klantendienst van Orange en vraag daar na of je aansluitbaar bent. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
dime
Aspirant verkenner

ok dinsdag of woensdag bel ik naar de klantendienst van Orange en vraag  of ik aansluitbaar ben

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

Dat lijkt me het beste @dime  dan ben je zeker. 

En anders ga je toch nog een kabel moeten leggen als je er geen hebt liggen. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen