Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 04-05-24 15h49
Antwoorden: 12 antwoorden
Hallo,
Verleden zaterdag, een week geleden inderdaad, is er iets gebeurt (niemand weet wat) waardoor mijn eigen .be website (bij easyhost gehoost) is niet meer beschikbaar, maar ook al mijn gekoppelde toestellen (rolluik, verlichting, verwarming, zwembad,noem maar op, een 25 tal momenteel) ook geen connectie meer kunnen maken met mijn database server die bij dezelfde hosting zit.
Alle mogelijke manieren geprobeert. Met wifi, bedraad, de unifi's wifi repeaters weg gehaald,..... niets aan te doen.
Daarna geprobleerd met 4g via gsm en daar werkt alles perfect, hoe het ook perfect werkt bij klanten die mn database en webadres ook gebruiken voor hun toestellen.
Resultaat is heel duidelijk: ik zit met een serieuze probleem op mijn thuis modem.
Gisteren een heel sympathieke kerel op bezoek geweest en nieuwe (volgens mijn niet echt nieuw als ik de hystoriek van de modem ga nakijken) modem geplaatst.
Geweldig, alles is terug levend! van 17u tot 20u30.
Vanaf 20u30 net zelfde **bleep** als ervoor.
Al gebeld naar de helpdesk maar niemand kan me helpen natuurlijk.
Deze thuis situatie draait al 2 jaar zonder problemen.
Hoe kan deze gebeuren? Iemand al dezelfde situatie gehad?
Wat kan ik doen om deze probleem op te lossen?
thx, het lijkt inderdaad te werken.
De deel webiste werkt, nu nog de deel server en database nakijken.
Kon moeilijk anders. Heb ook problemen gehad met de DNS die standaard in de modem zit
Kan zijn dat de DNS servers aangeduid in de modem niet goed werken
Kun je rechtstreeks met wan ip verbinden ?
Probeer eens in de modem de DNS te vervangen
Primary: 1.1.1.1
Secondary: 1.0.0.1
Good luck
Gebruiker | Aantal |
---|---|
2 | |
1 | |
1 | |
1 | |
1 |