annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

kan geen enkele site van Orange openen

Topic gestart op: 04-12-23 20h09

Antwoorden: 6 antwoorden

jowantje
Ervaren verkenner

kan geen enkele site van Orange openen

OPGELOST

Ik kan geen enkele site van Orange openen op mijn pc alhoewel ik geen problemen heb met andere sites. Kan zelfs geen speedtest doen via Orange, enkel via Moldova. Gemeten snelheid: download 9,7 Mbps en upload 14,4 Mbps. Download is belachelijk laag

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Pletse
Gewaardeerde genezer

Dag @jowantje ,

Gisteren was er een incident en vele zaken lagen gewoon "plat" waaronder ook de website van Orange.
Als je een speedtest wilt doen, gebruik dan http://www.speedtest.net van Ookla. De speedtest van Orange werkt ook via Ookla (zie het logo'tje rechtsboven op de Orange speedtest 😉). 

Wanneer je een speedtest doet moet je deze kunnen interpreteren. Ligt de lage snelheid aan "onvoldoende internet" of aan "de wifi". Wat bedoel ik hiermee? Als je bvb een wifimodem hebt staan in de garage en jij doet een speedtest via wifi aan de andere kant van het huis, dan zal je resultaat mogelijks tegenvallen. Is er daarom een probleem met het internet? Nee! Wat je uit de test kunt afleiden is dat je wifi bereik onvoldoende is om de volledige woning te dekken aan de maximum snelheid. Daarvoor bestaan er oplossingen, zie wifi mesh.

Om een accurate test te kunnen uitvoeren moet je ofwel;
1. naast je modem gaan staan, wifi uitzetten van je toestel waarmee je test, daarna terug aan (zo zoekt je toestel automatisch het sterkste signaal) en daarna een speedtest uitvoeren.
2. via een ethernetkabel testen op een computer/laptop zodat je geen last hebt van verliezen via wifi.

Als de resultaten dan nog steeds laag zijn: klantendienst (technische dienst) bellen.
Zijn de resultaten zoals het hoort, dan kun je verder en verder van de modem gaan staan en opnieuw testen. Zo kom je te weten tot waar je wifi van de modem een goeie snelheid kan bieden. 

Wifi kan op zich ver gaan in de woning, echter hangt dit heel sterk af van woning tot woning. Je kan bvb op een klein appartement problemen hebben met wifi omdat de muren geen radio/wifi signaal doorlaten (dikke muren uit draagkrachtig materiaal zoals beton) terwijl je in een bungalow (houten muren) overal perfecte ontvangst hebt 🙄.


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 ANTWOORDEN 6
Josette
Wijze
Wijze

@jowantje een goedemorgen

je kan hier bewaar het linkje, opvolgen waar de storing is.

https://allestoringen.be/storing/orange/

Josette_1-1701750848582.jpeg

 

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
0 pluimen
Glenny91
Ervaren verkenner

er is een serieuze kink in de kabel bij onze vrienden van Orange...

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen