annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

love duo met modem-only

Topic gestart op: 23-07-19 14h33

Antwoorden: 5 antwoorden

JeroenED
Ervaren verkenner

love duo met modem-only

OPGELOST

Hallo,

Omdat Telenet binnenkort weer eens duurder word en love duo voor mij 10 keer interessanter is (base + Telenet is nu 66€) overweeg ik heel sterk om love duo te nemen. Er is echter 1 iets dat mij tot nu weerhoud: modem-only beschikbaarheid.

Ik heb op dit forum al een paar recente discussies gezien, alleen zijn die iets te oud (1 jaar) om mss over huidige stand te spreken. Want met het nieuwe duo zie ik ook de kans om intern een modem-only of vernieuwde types te lanceren. Ook gezien het persbericht spreekt over cord-cutters die in mijn vriendengroep allemaal ook it-er zijn en dus wel weten wat DHCP is (tov sommigen waarvoor je dat liever niet open communiceert)

Maw: kan ik nu bij de installatie vragen om enkel een modem te krijgen ipv modem-router-wireless ap-wireless controller-... combo.

 

Thanks

Jeroen

 

Dit zijn de topics waar ik het over had:

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Cdt24801
Wijze
Wijze

@JeroenED 

Ik heb het zelf ook even terug nagekeken en volgens @Jerre  zou het met de oudere Compal modems wel mogelijk zijn, maar met de nieuwere Siligence modems niet (althans met de Orange firmware, met de originale fabrieksfirmware zou het ook werken).

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 ANTWOORDEN 5
Cdt24801
Wijze
Wijze

@JeroenED 

Bij mijn weten is er nog steeds geen modem-only te verkrijgen bij Orange. Wel zouden er modellen van de Orange modem/router zijn die je in "bridge" mode kan zetten en dan daarachter uw eigen router en dat komt perfect op hetzelfde neer.

Het kan wel niet met alle modellen maar sommige dus wel. Ik ken echter de lijst niet. @Jerre  zou je hiermee kunnen helpen want hij heeft het op die manier gerealiseerd meen ik mij te herinneren.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Cdt24801
Wijze
Wijze

@JeroenED 

Ik heb het zelf ook even terug nagekeken en volgens @Jerre  zou het met de oudere Compal modems wel mogelijk zijn, maar met de nieuwere Siligence modems niet (althans met de Orange firmware, met de originale fabrieksfirmware zou het ook werken).

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


JeroenED
Ervaren verkenner

Kan dit aangevraagd worden om de originele firmware te installeren? Of kan ik deze zelf via software update flashen?

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze


@JeroenED  schreef:

Kan dit aangevraagd worden om de originele firmware te installeren? Of kan ik deze zelf via software update flashen?


Weten doe ikhet uiteraard niet maar ik veronderstel van niet. Ik betwijfel datrouwens dat het toestel met de fabrieksfirmware gaat werken met de Orange servers.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen