annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Internet uitval tijdens DDOS

Topic gestart op: 01-07-19 21h21

Antwoorden: 2 antwoorden

JonasWillems
Aspirant scout

Internet uitval tijdens DDOS

Beste,

Over de afgelopen 14 dagen werd mijn netwerk doelgericht aangevallen op basis van mijn IP-adres via een DDOS aanval (het overbelasten van mijn netwerk). Aangezien ik competitieve games speel met een hoge geldwaarde in het echte leven is het voor de aanvaller zeer winstgevend deze aanvallen uit te voeren aangezien dit voor hen tot een gegarandeerde winst kan leiden. Het IP-adres is wellicht in zijn handen gekomen via een TeamSpeak server of ander forum. 

De enige manier om dit probleem op te lossen is om een nieuw IP toegewezen te krijgen. Dit blijkt echter moeilijker te zijn dan ik dacht, dit in tegenstelling tot o.a. de VS, waar dynamische IP's de regelmaat zijn. Ik heb hiervoor vandaag ook contact opgenomen met de helpdesk van Orange. Zoals ik al gedacht heb zijn termen zoals 'packet loss' en 'ddos' daar spijtig genoeg niet gekend. Ze lieten wel weten dat om de x tijd de IP adressen zouden veranderen, maar dat ze geen idee hebben wanneer of wat dit net triggert. 
Een volledige reset van de modem deed het alvast niet. 

Enige hulp is sterk gewaardeerd!

Groeten

Jonas

 

PS:
ik weet dat een proxy/vpn dit kan voorkomen
ipconfig /release en /renew in cmd prompt veranderd niets
geen last van technische storing, bevestigd door Orange medewerker

Labels (2)
0 pluimen
2 ANTWOORDEN 2
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Beste,

Over de afgelopen 14 dagen werd mijn netwerk doelgericht aangevallen op basis van mijn IP-adres via een DDOS aanval (het overbelasten van mijn netwerk). Aangezien ik competitieve games speel met een hoge geldwaarde in het echte leven is het voor de aanvaller zeer winstgevend deze aanvallen uit te voeren aangezien dit voor hen tot een gegarandeerde winst kan leiden. Het IP-adres is wellicht in zijn handen gekomen via een TeamSpeak server of ander forum. 

De enige manier om dit probleem op te lossen is om een nieuw IP toegewezen te krijgen. Dit blijkt echter moeilijker te zijn dan ik dacht, dit in tegenstelling tot o.a. de VS, waar dynamische IP's de regelmaat zijn. Ik heb hiervoor vandaag ook contact opgenomen met de helpdesk van Orange. Zoals ik al gedacht heb zijn termen zoals 'packet loss' en 'ddos' daar spijtig genoeg niet gekend. Ze lieten wel weten dat om de x tijd de IP adressen zouden veranderen, maar dat ze geen idee hebben wanneer of wat dit net triggert. 
Een volledige reset van de modem deed het alvast niet. 

Enige hulp is sterk gewaardeerd!

Groeten

Jonas

 

PS:
ik weet dat een proxy/vpn dit kan voorkomen
ipconfig /release en /renew in cmd prompt veranderd niets
geen last van technische storing, bevestigd door Orange medewerker

Ugh @JonasWillems,

Het is niet mogelijk om je publieke IP adres te veranderen (zelf of via de helpdesk). Jou IP adres zal veranderen maar de timing van de verandering is moeilijk om te geven. Wat de geesten wel bevestigen is dat je IP adres verandert als er werken op het netwerk gebeuren.

Beste community... De nieuwe structuur komt eraan,

Totem

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@JonasWillems 

Uw modem langer dan 24 uur uitgeschakeld/afgekoppeld laten kan helpen om een refresh van uw IP adres af te dwingen.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen