annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

packegeloss voor al 3 maanden

Topic gestart op: 30-10-22 11h48

Antwoorden: 2 antwoorden

BjornC
Aspirant verkenner

packegeloss voor al 3 maanden

Het avontuur is al heel lang bezig en al veel internventies achterderug , beetje laatste hoop hier voor dat ik verander van provider. Geen één technieker weet het anwtoord en denkt steeds een ander zal het oplossen.
Comminicatie onderling is een ramp en technise dienst zegt steeds ze gaan het wel oplossen en laten het dossier al laten in kijken voor de technieker terplaatsen niet dus.

Alles is intern na gekeken , updates , progamma's enz ... 
Bleek de kabel niet goed te zijn , nieuwe kabel getrokken zelf aangekocht 100 euro en komt de volgende techieker zeggen dat max 40m mag zijn (mijn 52m lang) dus opnieuw andere kabel en moest orange kabel zijn , na installatie zou alles beter zijn wat nog steeds biet is.

Kabel thuis is Cat6 verbonden Lan 1 an al getetst rechtreeks in de modem
Kabel orange is getrokken op +-15M
Nieuwe Modem
Nieuwe Versterker

1 technieker verdeltde probleem is straat en moest een rapport opmaken ( vergeten dus ) , komt andere technieker zegt dat moet niet nu zal wel in orde zijn. Word er gewoon zot van betaal dan nog is 15 Euro extra maar niet echt nut van 400Mbs

ik heb 25-40 packetloss op orange modem en op intern server erna 70 procent
Duidelijk kabel probleem straat of server orange.

Downstream meer vol errors dan goed ( na twee dagen al zo veel )

Ik als klant moet hier eigelijk teveel onderzoeken om zelf het probleem voor teleggen .

Labels (3)
0 pluimen
2 ANTWOORDEN 2
Mattie
Aspirant genezer

Ja, maar dat uw extern ip op uw screenshots een time-out geven, dat kan wel met die tool, je kan eens een gewoon cmd venster openen en dan ping met de -t optie, dan zul je zien dat hij daar wel een response geeft.

Mattie_0-1667243849314.png

Zoals je in je screenshot ook kan zien, dan zie je dat 4 & 5 hops verder de ip's wel gewoon reageren dus je verbinding ligt er op dat moment niet uit, maar eerder je externe ip wat niet reageert op de tool pingplotter zijn requests.

Uw modem waardes zijn ook goed hoor.  Die 3 of 4 laatste die gaat iedereen er wel tussen hebben zitten denk ik.

Als je je snelheid test op hoeveel zit je dan?

Wel is het niet normaal dat als je een request gaat doen, dat hij eerst naar je extern ip gaat om zo op de mobistar backbone terecht gaat komen om dan terug intern terecht te komen? (ik veronderstel dan dat 172.16.3.70 adres?)
Wat doet die server precies?
Heb je daar ergens een aparte routering tussenzitten oid? Want dit lijkt op een loop...

dit is mijn nslookup:

Mattie_1-1667244743950.png

Dus die komt op het extern-ip van mijn modem, gaat vervolgens naar de backbone (212....) en gaat zo verder tot bestemming.

Bij uit gaat die naar buiten, komt op backbone (212....) gaat naar dat 172... adres en gaat dan terug naar de backbone (212....).

Als je het al 3 maanden hebt, er is niets waarvan je weet dat er toen veranderd is?  Waaraan merk je dat er iets niet pluis is? 

 

0 pluimen
BjornC
Aspirant verkenner

Er is niet meteen iets echt verandert buiten nieuwe moederbord , GPU en CPU .

Maar is tijdens gamen met grotere servers en dat deet ik sins 5 maanden geleden niet toen was het probleem eigelijk al merkbaar.

Ip 172…. Is indd raar en weet niet hoe die daar terecht is gekomen.

ik zelf heb er een beetje verstand van maar mijn kennis stopt ergens wel een beetje.

CMD heb ik al eens gerent en kwam er niets gek in tegen

als u eventueel zou zien zitten om via een discord of ander middel te kunnen callen zou super gewardeert worden.

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen