annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

poorten openen soulseek

Topic gestart op: 25-09-22 14h17

Antwoorden: 2 antwoorden

Segafredo
Rekruut scout

poorten openen soulseek

Beste, 

welke instellingen moet ik wijzigen om het openen van poort 60677? 

wat is public port en

wat is local port aub? 

 

bedankt alvast.

 

Siegfried 

Labels (1)
0 pluimen
2 ANTWOORDEN 2
Mattie
Aspirant genezer

Er vanuit gaande dat je rechtstreeks verbind met je modem, via kabel of wifi:

Even ter verduidelijking:

Public ip/poort: je ip/poort dat naar de buitenwereld bekend is,
Local ip/poort: je ip/poort dat gekend is in je lokale netwerk.

Dus als je poort 60677 dient open te zetten en deze dient op je public ip toe te komen en 1 op 1 doorgestuurd te worden naar je lokale pc dan zijn deze poortnummers hetzelfde.

Om de poort toe te voegen,
Inloggen op je modem - jouw lokaal netwerk - poort openen

daar de nodige gegevens invullen, je kan onderaan dit scherm je server/pc toevoegen of via "uitvoeren - cmd - ipconfig", je eigen ip te weten komen.

Mattie_1-1664195321704.png

de optie tcp/udp kan je ook kiezen afhankelijk wat je nodig hebt.
Let wel dat je dit best op een statisch ip kan toekennen aangezien anders het ip van je toestel kan veranderen door de dhcp server na aflopen van een eventuele lease.  Ook dit kan je doen in je modem of op het toestel zelf.

Je kan ook je toestel in DMZ zetten, dwz dat hij dan alle poorten toekrijgt.  
Wel even controleren of je firewall van windows op zijn beurt de poorten niet tegenhoud en eventueel daar een regel aanmaken.

Let wel op dat dit risico's met zich meebrengt.  De externe poort(en) staan immers voor iedereen die je extern ip kent of te weten kan komen open voor inbreuken.  Ik denk maar aan een NAS die je op zo een poort naar buiten openzet, als er dan een fout of exploit in die software zit, of geen firewall heeft oid dan kan dat wel eens misbruikt worden.

Wel vind ik 60677 een vreemde poort... Mag ik vragen voor wat deze gebruikt word?   

 

Leden met de meeste pluimen