Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 14-04-21 13h01
Antwoorden: 7 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Weet er iemand of het mogelijk is om toegang tot het netwerk te blokkeren op basis van mac adres?
Ik zie dat het mogelijk is om toe te laten op basis van mac adres maar ik zou graag het omgekeerde doen, toegang verbieden op basis van mac. Hoeft niet specifiek voor wifi te zijn, mag ook in't algemeen maar moet wel zeker via wifi ook blokkeren.
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Ik lees hier Internettoegang van bepaalde toestellen beperken/plannen | Siligence modem | Orange België
De modem biedt twee basisfuncties voor ouderlijk toezicht.
Bovenaan links kun je kiezen uit Time control en Content Control(url)
Zou eens proberen met Time Control
Ik heb het als volgt gedaan, een time control aangemaakt waarin alle tijdstippen geblokkeerd zijn. Ik denk wel dat er een bugje in zit want als ik dit aanmaakte met alle tijdstippen geblokkeerd dan wou die de regel niet bewaren dus ik heb nu 1 uur toegankelijk moeten laten.
Maar aan deze regel kan ik dus de MACs toevoegen die ik niet op het netwerk wil toelaten zoals ik oorspronkelijk wou.
merci
met parental control kan je dat wel instellen maar dat is om bepaalde content niet te bereiken. Daarmee kan je toegang tot het netwerk niet verbieden. Ik regel het voorlopig wel met de access control op de wifi, dan moet ik expliciet toegang verlenen. Beter dan niks.
Ik lees hier Internettoegang van bepaalde toestellen beperken/plannen | Siligence modem | Orange België
De modem biedt twee basisfuncties voor ouderlijk toezicht.
Bovenaan links kun je kiezen uit Time control en Content Control(url)
Zou eens proberen met Time Control
Ik heb het als volgt gedaan, een time control aangemaakt waarin alle tijdstippen geblokkeerd zijn. Ik denk wel dat er een bugje in zit want als ik dit aanmaakte met alle tijdstippen geblokkeerd dan wou die de regel niet bewaren dus ik heb nu 1 uur toegankelijk moeten laten.
Maar aan deze regel kan ik dus de MACs toevoegen die ik niet op het netwerk wil toelaten zoals ik oorspronkelijk wou.
merci
Ja, men moet soms wat creatief zijn.
Ik heb de access control er hier ook op staan (iphone, printer en wat PCs ingeval ik die via wifi zou laten werken). De rest (PC, TV, decoder) is bekabeld.
Vraag me af waarom je MACs niet wil op het netwerk. Kan me zo een situatie niet inbeelden