Profil de SvenB

Pisteur confirmé

• 

7  messages

toegang blokkeren op basis van mac adres

Weet er iemand of het mogelijk is om toegang tot het netwerk te blokkeren op basis van mac adres?

Ik zie dat het mogelijk is om toe te laten op basis van mac adres maar ik zou graag het omgekeerde doen, toegang verbieden op basis van mac.  Hoeft niet specifiek voor wifi te zijn, mag ook in't algemeen maar moet wel zeker via wifi ook blokkeren.

Super User

• 

7.7K  messages

Ik vind het toch niet @SvenB 

Tenzij je even probeert met parental control.  Je geeft een mac adres op dat nooit toegang heeft

Super User

• 

7.2K  messages

@SvenB 

Dat hangt ervan af of je de Orange router gebruikt (die weinig mogelijkheden heeft) of een eigen router, waar, naargelang het type, er veel tot zeer veel mogelijk is.

Ikzelf bvb werk met een eigen Netgear router en heb een specifiek menu-item "toegangscontrole" alwaar ik zowel algemene als specifieke toegangsregels kan opleggen.

Pisteur confirmé

• 

7  messages

met parental control kan je dat wel instellen maar dat is om bepaalde content niet te bereiken.  Daarmee kan je toegang tot het netwerk niet verbieden.  Ik regel het voorlopig wel met de access control op de wifi, dan moet ik expliciet toegang verlenen.  Beter dan niks.

Loading...