annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

toegang blokkeren op basis van mac adres

Topic gestart op: 14-04-21 13h01

Antwoorden: 7 antwoorden

SvenB
Gewaardeerd verkenner

toegang blokkeren op basis van mac adres

OPGELOST

Weet er iemand of het mogelijk is om toegang tot het netwerk te blokkeren op basis van mac adres?

Ik zie dat het mogelijk is om toe te laten op basis van mac adres maar ik zou graag het omgekeerde doen, toegang verbieden op basis van mac.  Hoeft niet specifiek voor wifi te zijn, mag ook in't algemeen maar moet wel zeker via wifi ook blokkeren.

Labels (1)
0 pluimen
2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN
Gregory
Wijze
Wijze

@SvenB 

Ik lees hier Internettoegang van bepaalde toestellen beperken/plannen | Siligence modem | Orange België

De modem biedt twee basisfuncties voor ouderlijk toezicht.

  • - De mogelijkheid om de toegang tot bepaalde url’s (permanent) te verbieden voor de toestellen die je gekozen hebt.
  • - De mogelijkheid om de toegangstijd tot het internet te beperken in functie van configureerbare tijdsvensters en voor de toestellen die je gekozen hebt.

Bovenaan links kun je kiezen uit Time control en Content Control(url)

Zou eens proberen met Time Control

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
SvenB
Gewaardeerd verkenner

Ik heb het als volgt gedaan, een time control aangemaakt waarin alle tijdstippen geblokkeerd zijn.  Ik denk wel dat er een bugje in zit want als ik dit aanmaakte met alle tijdstippen geblokkeerd dan wou die de regel niet bewaren dus ik heb nu 1 uur toegankelijk moeten laten.

Maar aan deze regel kan ik dus de MACs toevoegen die ik niet op het netwerk wil toelaten zoals ik oorspronkelijk wou.

merci

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
7 ANTWOORDEN 7
SvenB
Gewaardeerd verkenner

met parental control kan je dat wel instellen maar dat is om bepaalde content niet te bereiken.  Daarmee kan je toegang tot het netwerk niet verbieden.  Ik regel het voorlopig wel met de access control op de wifi, dan moet ik expliciet toegang verlenen.  Beter dan niks.

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

@SvenB 

Ik lees hier Internettoegang van bepaalde toestellen beperken/plannen | Siligence modem | Orange België

De modem biedt twee basisfuncties voor ouderlijk toezicht.

  • - De mogelijkheid om de toegang tot bepaalde url’s (permanent) te verbieden voor de toestellen die je gekozen hebt.
  • - De mogelijkheid om de toegangstijd tot het internet te beperken in functie van configureerbare tijdsvensters en voor de toestellen die je gekozen hebt.

Bovenaan links kun je kiezen uit Time control en Content Control(url)

Zou eens proberen met Time Control

0 pluimen
SvenB
Gewaardeerd verkenner

Ik heb het als volgt gedaan, een time control aangemaakt waarin alle tijdstippen geblokkeerd zijn.  Ik denk wel dat er een bugje in zit want als ik dit aanmaakte met alle tijdstippen geblokkeerd dan wou die de regel niet bewaren dus ik heb nu 1 uur toegankelijk moeten laten.

Maar aan deze regel kan ik dus de MACs toevoegen die ik niet op het netwerk wil toelaten zoals ik oorspronkelijk wou.

merci

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Ja, men moet soms wat creatief zijn.  

Ik heb de access control er hier ook op staan (iphone, printer en wat PCs ingeval ik die via wifi zou laten werken).  De rest (PC, TV, decoder) is bekabeld. 

Vraag me af waarom je MACs niet wil op het netwerk.  Kan me zo een situatie niet inbeelden

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen