Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 07-09-19 20h36
Antwoorden: 3 antwoorden
juist een vraagje hoe komt het dat mijn internet uitvalt op verschillende tijdstippen?
meestal als ik op mijn computer spelletjes aan het spelen bent en rond pak maar middernacht tussen 02.00-05.00uur mijn internet uitvalt voor ongeveer 30minuten
nujuist heb ik het nog eens gehad rond 20.00uur en rond 20.30 was het weer op met enkele haperingen en trage connecties maar loopt weer vlotjes achteraf
dit is heel vervelend zeker als je een spel deftig wilt spelen , zeker moest ik een professioneel/competitive speler zou zijn , dit is het geval niet maar dan zijn deze problemen enorm
ik had dit vroeger ookal gehad bij telenet , nu vraag ik het me af is dat normaal of zijn er spits periodes ofzoiets? of de internet kabel van het bakje buiten die teveel beweegt door het slechte weers omstandigheden een effect daarop ofzo? of werken die ze uitvoeren tijden die halve uurtjes ?
zou heel handig zijn moesten ze dagelijks de mensen op de hoogte kunnen houden met de bezigheidswerken of waarom er continu of vaak internet problemen zijn
nu ik werk op 3verschillende shiften daarmee dat het vooral ambetant is
deze problemen komen zich vaker voor in de nacht dan op elke ander moment van de dag
@gametje als u al aangeeft dat het probleem zich ook voor deed toen u bij Telenet was ligt dit niet aan de modem. Het kan dan inderdaad het probleem aan uw kabel zijn dat deze bij slecht weer ' beweegt ' en daar door haperingen brengt. Maar denk eerder niet dat het zo is aangezien het dan precies op die tijdstippen moet waaien. Het kan wel dat er ergens een soort piek moment is waardoor iedereen tegelijk op het internet gaat en dus de capaciteit iets minder is maar er kunnen ook problemen zijn aan uw aansluiting buiten waardoor hier problemen zijn. U kan altijd eens een nazicht laten doen aan uw aansluiting maar daarvoor dientu Orange te bellen en vervolgens moeten deze Telenet contacteren. Van daaruit kan uw buitenaansluiting nagekeken worden of er ergens onderbrekingen zijn op uw lijn. Mijn vermoeden is buiten maar helemaal zeker ben ik niet.
Vermoedelijk een modem update. Waardoor hij opnieuw opstart.
Dit is voor mij nieuw. Bij Telenet had ik dit probleem niet. Vermoedelijk omdat de modem bij telenet veel vroeger in de ochtend de geplande upgrade uitvoerde.
Valt dit elke dag voor ? Of zelfs meermaals per dag? In dat geval kan het niet om een update gaan, dat is veel te frekwent. Dan zal er in een andere richting gezocht moeten worden.