annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

wifi automatisch verbinden

Topic gestart op: 17-04-20 11h12

Antwoorden: 8 antwoorden

ronaldo
Ervaren verkenner

wifi automatisch verbinden

OPGELOST

Sinds upgrade van ONE OUI 2 ANDROID 10 van 14 april is er geen verbinding met mijn thuis netwerk.

Als ik mijn samsung A40 terug inschakel geeft die geen wifi weer ook al is die ingeschakeld ook niet het symbool van wifi,als ik dan naar instellingen ga zie ik dat wifi aanstaat maar mijn thuisnetwerk is niet te zien als ik daar dan op klik krijg ik bovenaan links wifi en rechts wifi direkt (wat in geval van het laatste vroeger niet het geval was)als ik dan wifi uit en weer inschakel maakt die wel verbinding en verschijnt mijn thuisnetwerk.Staat op automatisch opnieuw verbinden,gemeten netwerk automatisch detecteren.

Vroeger had ik wel direct verbinding met mijn thuisnetwerk van zodra ik mijn telefoon aanzette nu geeft die aan verbonden met 4G.

Heeft dit iets te maken met instellingen,ga ik nu steeds wifi op en af moeten zetten als ik mijn tel inschakel.

Alles werkt draadloos tv,pc,....

Iemand ervaring hiermee,hoe ik dit eventueel kan instellen?

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@ronaldo  je kan het net iets extremer doen. Dit heb ik je al eens gezegd aar nu een herstel van de andere kant. 

Weet dat je hier wel alles dient op te slaan ergens he. Dit is niet zomaar een rest die je doet. Maar dit heeft mijn toestel ook al ooit eens gered. 

Toestel resetten via recovery mode:

1. Sluit je telefoon af en wacht een paar seconden.
2. Houd de knoppen Volume Up, Power, en Home/Bixby ingedrukt tot dat je het Android logo ziet.
3. Wacht een paar seconden.
4. Navigeer met de volumeknoppen naar Wipe data/factory reset en bevestig met de Power knop.
5. Navigeer naar Yes en bevestig met de Power knop.
6. Je toestel wordt nu gereset

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 ANTWOORDEN 8
ronaldo
Ervaren verkenner

@Josette @patrick2 

Ik heb jullie raad opgevolgd maar het resultaat bleef hetzelfde dus steeds wifi op en afzetten en dan lukt het wel.

Merkwaardig is wel dat mijn dochter dat probleem niet heeft,nieuwe update gisteren binnengekregen (ik had de mijne al eerder ) en gedownload alles werkt perfect heeft nochtans dezelfde telefoon.

Wij maken allebei gebruik van dezelfde wifi verbinding 2.4 zelfs op haar ipad en zij heeft wel altijd automatisch wifi 2.4 verbinding wat bij mij vroeger ook lukte maar nu niet meer.

Aangezien wij over dezelfde tel beschikken hebben wij alle instellingen nagekeken en die staan bij ons beide tel hezelfde dus denk ik dat  hier de fout niet zit.

Ik heb dan eens een test gedaan op haar tel verbinding met wifi 2.4 gemaakt en mijn tel verbinding met 5.0 en met die verbinding had ik direkt automatische verbinding,dan terug overgeschakelt naar 2.4 en zelfde probleem als vroeger wifi op en afzetten.

Anders misschien mijn wifi verbinding op 5.0 (dochter op 2.4 ) zetten dan heb ik geen probleem.

Waar of wat loopt er fout iemand raad hiermee ?

Alvast bedankt

 

 

 

 

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@ronaldo 

Wat je altijd eens kan proberen is in uw foon het gekende netwerk dat het niet goed doet "vergeten". Daarna  een scan uitvoeren en het "nieuw gevonden" netwerk opnieuw verbinden, paswoord invoeren en opslaan. De kans is groot dat het dan weer wel vanzelf gaat.

Veel succes.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
ronaldo
Ervaren verkenner

@Cdt24801  

Dit heb ik al eens geprobeerd maar dit lukt alleen als ik verbinding maak met 5.0 met 2.4 moet ik steeds wifi af en opzetten. Raar bij mijn dochter geen enkel probleem. Kan kan ik die update ergens terug vinden om te installeren of moet die automatisch binnenkomen. 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@ronaldo  je kan het net iets extremer doen. Dit heb ik je al eens gezegd aar nu een herstel van de andere kant. 

Weet dat je hier wel alles dient op te slaan ergens he. Dit is niet zomaar een rest die je doet. Maar dit heeft mijn toestel ook al ooit eens gered. 

Toestel resetten via recovery mode:

1. Sluit je telefoon af en wacht een paar seconden.
2. Houd de knoppen Volume Up, Power, en Home/Bixby ingedrukt tot dat je het Android logo ziet.
3. Wacht een paar seconden.
4. Navigeer met de volumeknoppen naar Wipe data/factory reset en bevestig met de Power knop.
5. Navigeer naar Yes en bevestig met de Power knop.
6. Je toestel wordt nu gereset

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen