annuler
Affichage des résultats de 
Rechercher plutôt 
Vouliez-vous dire : 

Onstabiel internet

Discussion créée le: 05-12-20 17h30

Réponses: 8 réponses

Glennson
Apprenti pisteur

Onstabiel internet

Hey allen

Ik heb reeds meer dan drie weken een zeer onstabiele internetverbinding en ik begin stilaan mijn geduld te verliezen. Ik probeer reeds drie weken de support te bereiken van Orange maar het is een nachtmerrie. Meestal krijg je niemand aan de lijn en - ondanks ontelbaar ingesproken berichten - word je ook niet terug opgebeld. In die drie weken heb ik na misschien 100 pogingen - ja je leest het goed - 3 keer iemand aan de lijn gehad die mij met een kluitje in het riet stuurt...

Internet is noodzakelijk voor mijn kinderen en mijn bedrijf. Ik zoek dan ook snel een oplossing of zoek een andere provider.

Ik ben bijna 99% zeker dat het probleem zich bevindt tussen de modem en het WAN.

Pingen naar alle interne toestellen verloopt zoals het hoort, maar pingen en traceroute naar bijvoorbeeld 8.8.8.8 geeft duidelijk packet loss aan:

router.PNGtraceroute.PNG

Graag jullie mening, opmerkingen,...

Alvast bedankt!

Étiquettes (1)
0 Compliments
8 RÉPONSES 8
Glennson
Apprenti pisteur

@patrick2 jawel. Ik heb alle andere toestellen reeds uitgeschakeld gehad. Het probleem blijft dus ook bestaan als ik een laptop met kabel rechtstreeks op de modem aansluit.

Bij een speedtest (fast.com,) lopen de snelheden uiteen. Van soms enkel Kbps tot vele Mbps... Soms is er gewoon geen connectie mogelijk met de externe server en als er wel eens connectie is, heb je soms wel een downstream maar geen up...

0 Compliments
patrick2
Sage
Sage

@Glennson  dan zou het ook aan de modem zelf kunnen liggen of aan je kabel die binnenkomt. Jammer dat er niemand heeft gereageerd op je telefoontje want dan kan je eens de kabel laten uitmeten. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 Compliments
Glennson
Apprenti pisteur

Dat is inderdaad wat ik hen reeds drie weken probeer te vertellen. De eerste keer konden ze niets doen omdat ik niet thuis was (ik kan moeilijk 3 weken vakantie nemen om hen te bellen) en als je dan vraagt om een afspraak te maken om samen te bellen, lijkt dat onmogelijk. De tweede keer leek ik meer succes te hebben. Ik was thuis, er werd me verteld dat er een dossier was opgestart en dat een technieker enkele testen uitvoerde en me later terug zou opbellen... Ik wacht dus nog steeds... De derde keer had mijn vrouw iemand aan de lijn en die persoon begon over 5 GHz ipv 2.4... Tja dat weet ik ook wel.... Ik hoop dat er iemand mij kan doorverwijzen naar de technische dienst want ik heb het gehad. Ik ben anders een zeer geduldig persoon en begrijp dat het voor de support afdeling drukke tijden zijn 😉

0 Compliments
patrick2
Sage
Sage

@Glennson  ja het is druk en de meeste werken van thuis uit oké kan wel zijn maar je dient geholpen te worden. Ik liet een dossier openen vorige week en ben al twee keer terug gebeld voor bepaalde vragen en testen ( heb geen internet probleem maar met de Orange app en de krantenzone ). Die man heeft keurig alles nagezien en gedaan en nu wacht ik op een andere dienst omdat ze het zo niet gemaakt krijgen. Dus er is wel degelijk contact snap dus ook niet waar het misloopt op dat gebied. Bij mij duurde het geen vijf dagen voor ze gebeld hebben. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 Compliments
Auteurs les plus complimentés