annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

4g signaal booster

Topic gestart op: 13-08-22 13h59

Antwoorden: 6 antwoorden

manu8400
Aspirant verkenner

4g signaal booster

Iemand ervaring met 4g signaal booster (versterker)??

Labels (1)
0 pluimen
6 ANTWOORDEN 6
Pletse
Gewaardeerde genezer

Hey @manu8400 

Ik heb me in het verleden ook hierin verdiept en kwam toen te weten dat het verboden is om dergelijke toestellen te gebruiken in België. Het BIPT (de "baas" van de telecomfrequenties laat ons zeggen) verbied deze toestellen indien je geen vergunning hebt omdat dit het signaal voor andere gebruikers en netwerken kan verstoren. 
Je kan altijd eentje kopen en "telecom-piraat" spelen maar waarom, geen idee...
Orange ondersteund namelijk VoWifi (bellen via wifi) waardoor je zelfs geen GSM signaal meer nodig hebt. 
Indien je nog geen GSM toestel hebt die dit ondersteund kun je altijd contact nemen met de klantendienst voor een FemToCell.
Een FemToCell is een "mini zendmast" die je aansluit op je internetverbinding thuis en die zorgt dan voor GSM signaal zodat je kan bellen en sms'en. Dit zijn toestellen die vergund zijn en toegelaten worden door het BIPT.

0 pluimen
manu8400
Aspirant verkenner

Heb de versterker niet nodig om te bellen, maar om 4G signaal te boosten. Bellen ok internet (4G) niet ok.

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Dan zul je toch voor je antenne moeten gaan  @manu8400 

Flybox welke externe antenne - Tribe (orange.be)

 

0 pluimen
Pletse
Gewaardeerde genezer

Nu begin ik stilletjes aan mee te raken in het verhaal...

Het gaat dus over het 4G signaal versterken voor een Flybox...
Je kan je Flybox op een andere locatie zetten in de woning, bvb als je in een huis woont de Flybox op het 1ste verdiep plaatsen ofzo, dicht bij een raam.
En zoals Gregory zegt, sommige modellen kunnen gebruik maken van externe antennes voor een betere 4G ontvangst. Typ het merk en model van je Flybox in bij dokter google en die zal je wel zeggen waar je de externe antennes kunt kopen.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen