Ik heb me in het verleden ook hierin verdiept en kwam toen te weten dat het verboden is om dergelijke toestellen te gebruiken in België. Het BIPT (de "baas" van de telecomfrequenties laat ons zeggen) verbied deze toestellen indien je geen vergunning hebt omdat dit het signaal voor andere gebruikers en netwerken kan verstoren. Je kan altijd eentje kopen en "telecom-piraat" spelen maar waarom, geen idee... Orange ondersteund namelijk VoWifi (bellen via wifi) waardoor je zelfs geen GSM signaal meer nodig hebt. Indien je nog geen GSM toestel hebt die dit ondersteund kun je altijd contact nemen met de klantendienst voor een FemToCell. Een FemToCell is een "mini zendmast" die je aansluit op je internetverbinding thuis en die zorgt dan voor GSM signaal zodat je kan bellen en sms'en. Dit zijn toestellen die vergund zijn en toegelaten worden door het BIPT.
Cdt24801
Super User
•
7.2K messages
Ik heb er nog nooit van gehoord en kan er dus niks zinnigs over zeggen buiten dat ik het een vrij dure affaire vind ...
0
Pletse
Guerisseur expérimenté
•
607 messages
Hey @manu8400
Ik heb me in het verleden ook hierin verdiept en kwam toen te weten dat het verboden is om dergelijke toestellen te gebruiken in België. Het BIPT (de "baas" van de telecomfrequenties laat ons zeggen) verbied deze toestellen indien je geen vergunning hebt omdat dit het signaal voor andere gebruikers en netwerken kan verstoren.
Je kan altijd eentje kopen en "telecom-piraat" spelen maar waarom, geen idee...
Orange ondersteund namelijk VoWifi (bellen via wifi) waardoor je zelfs geen GSM signaal meer nodig hebt.
Indien je nog geen GSM toestel hebt die dit ondersteund kun je altijd contact nemen met de klantendienst voor een FemToCell.
Een FemToCell is een "mini zendmast" die je aansluit op je internetverbinding thuis en die zorgt dan voor GSM signaal zodat je kan bellen en sms'en. Dit zijn toestellen die vergund zijn en toegelaten worden door het BIPT.
4
0