annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

5G erbarmelijk slecht

Topic gestart op: 10-02-25 18h41

Antwoorden: 5 antwoorden

raystef66
Ervaren verkenner

5G erbarmelijk slecht

Hallo Allen,

 

Heb een Shape Intense formule, toch al bijna een 60 euro...en moet eerlijk zeggen dat de 5G in mijn regio Stekene (ten noorden van de N49) heel heel slecht is.
Binnen haal ik een 12/0.53 en buiten een 22/2.

Wat ik mij afvroeg is of er hier iets aan kan gedaan worden? Extra 5G antenne, extra versterking?

 

Screenshot_20250210-182550_Browser.png

Screenshot_20250210-182629_Browser.png

Labels (1)
  • 5G

0 pluimen
5 ANTWOORDEN 5
kevunster
Aspirant genezer

Het kan waardevol zijn eens de dekking te bekijken die beschikbaar is bij het BIPT (de toezichthouder). Zo sluit je uit dat het niet aan bijvoorbeeld de isolatie, de simkaart of je toestel ligt. https://www.bipt.be/consumers/network-coverage

Pletse
Ervaren genezer

Hey @raystef66 ,

Om te beginnen, ofdat je formule nu €5 of €60 kost, dat zal niks uitmaken qua ontvangst 😅.
Kan er iets aan gedaan worden? Becover+ app downloaden en regelmatig speedtesten doen. De resultaten komen dan bij Testaankoop terecht en geloof mij wanneer deze gepubliceerd worden dat de providers wel eens checken waar het beter kan. Of dat het op korte termijn effectief zal verbeteren is een andere vraag...

Misschien kun je als businessklant eens luisteren bij de klantendienst voor een FemToCell (voor binnen) maar vermoedelijk zullen ze dit niet meer uitdelen vermits bijna alle gsm's nu VoWifi (bellen via wifi) ondersteunen.



0 pluimen
raystef66
Ervaren verkenner

Tja weet ik, prijs heeft hier niets mee te maken. Was het maar zo 😉
Ik wou gewoon even aangeven dat het toch al een pak geld is waarvoor je (in mijn regio dan) niet veel voor terug krijgt. Dit zijn snelheden (met fiber in het achterhoofd) waar je niet echt blij van wordt.
Zou ik kunnen beroep doen op zo een FemToCell?
Ik zal zeker eens kijken naar die app.

0 pluimen
Pletse
Ervaren genezer

Hey @raystef66 ,

Enkel de klantendienst kan beslissen of je recht hebt op een FemToCell EN ik weet zelfs niet zeker of ze dit nog geven aan de klant zoals vermeld in vorig bericht. Je kan altijd eens bellen om te luisteren.

En een FemToCell is voor 4G en enkel voor het bellen (geen dataverbruik). Dit toestel moet verbonden zijn met een vaste internetaansluiting om dan voor GSM-signaal te zorgen binnenshuis.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen