annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

5G

Topic gestart op: 21-10-21 01h56

Antwoorden: 4 antwoorden

SAMPro
Gewaardeerd verkenner

5G

OPGELOST
  • Wanneer is Orange van plan het 5G netwerk, uit te rollen & waar mogen we de beginselen hiervan verwachten?? (=> ook eerst in de grootsteden & zo verder OF wil Orange eens anders dan anders doen & kan dit tevens in de grensregio's als begin uitgerold worden?!? Zo kunnen de reizigers & hun smartphones, komende vanuit onze buurlanden 'tijdelijk' verder werken op dezelfde snelheid, waarmee ze al heel de tijd verbonden waren => WANT daar bestaat het 5G netwerk al veel langer & zo worden reizigers hartelijk onthaald + grensbewoners kunnen zo eindelijk eens iets ALS EERSTE uitproberen ipv STEEDS als LAATSTE, nieuwigheden moeten ontdekken; alhoewel dat wij ook EVENVEEL moeten betalen hoor!!!)
Labels (2)
0 pluimen
3 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN
Josette
Wijze
Wijze

@SAMPro 

 hier kan je al de hele uitleg gaan lezen.

Geef een klikje op de blauwe hier.

 

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@SAMPro  

5G zal niet voor nu zijn want orange zal er ook eerst testen mee gaan doen. Als die testen allemaal geslaagd zijn dan pas zullen ze ergens einde volgend jaar of het jaar daar op pas live gaan. 

Denk er ook aan dat de masten aangepast dienen te worden en dergelijke om die 5G uit te zenden. 

Dus nee voorlopig zie ik geen enkele provider ,buiten proximus ( 5G light ) , 5G aanbieden. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
SAMPro
Gewaardeerd verkenner

Het is & blijft toch zo'n raar gegeven, dat wij Belgen zooooooo ver achterop blijven hinken, dan onze biurlanden doen hè?!?

Ikzelf woon bijna pal op de grens (op 1km na)... Hier continu 4G & soms al eens een 4G+; maar als ik boodschappen ga doen en me zo'n 5 minuutjes in NL bevindt => dan kom ik in een wereld van verschil (ik ga dus LETTERLIJK, telkens "Back To The Future"; want wanneer het juiste netwerk automatisch wordt geselecteerd [ik gebruik een Dual Sim toestel, met 2 SIMkaarten, by the way] surf en gebruik ik continu 5G & dan praten we enkel nog maar o er de grensstreek, waardat de verbinding soms al eens een keertje durft onstabiel te wezen)?!!

Lang leve de achterstand in een land vol wetenschap, technologie & onderzoek...

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
4 ANTWOORDEN 4
patrick2
Wijze
Wijze

@SAMPro  

5G zal niet voor nu zijn want orange zal er ook eerst testen mee gaan doen. Als die testen allemaal geslaagd zijn dan pas zullen ze ergens einde volgend jaar of het jaar daar op pas live gaan. 

Denk er ook aan dat de masten aangepast dienen te worden en dergelijke om die 5G uit te zenden. 

Dus nee voorlopig zie ik geen enkele provider ,buiten proximus ( 5G light ) , 5G aanbieden. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
SAMPro
Gewaardeerd verkenner

Het is & blijft toch zo'n raar gegeven, dat wij Belgen zooooooo ver achterop blijven hinken, dan onze biurlanden doen hè?!?

Ikzelf woon bijna pal op de grens (op 1km na)... Hier continu 4G & soms al eens een 4G+; maar als ik boodschappen ga doen en me zo'n 5 minuutjes in NL bevindt => dan kom ik in een wereld van verschil (ik ga dus LETTERLIJK, telkens "Back To The Future"; want wanneer het juiste netwerk automatisch wordt geselecteerd [ik gebruik een Dual Sim toestel, met 2 SIMkaarten, by the way] surf en gebruik ik continu 5G & dan praten we enkel nog maar o er de grensstreek, waardat de verbinding soms al eens een keertje durft onstabiel te wezen)?!!

Lang leve de achterstand in een land vol wetenschap, technologie & onderzoek...

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@SAMPro  

Hier is het gewoon dat de licenties nog uitgedeeld dienen te worden. Nu weet ik niet hoe het in NL is want dat volg ik weinig maar ja daar is er dus wel 5G blijkbaar. Maar die 5G is gewoon eigenlijk de 4G frequentie en die geven ze iets hogere snelheden. Vanaf 2022 zal in NL ook een veiling plaats vinden voor de volledige uitrol van 5G en dan kan je ook hogere snelheden gaan verwachten. 

Ik zie op mijn toestel ook altijd 4G+ staan en op zich is dat al snel. Ik verwacht dat vanaf volgend Orange en Telenet ook stillekes een uitrol gaan doen in bepaalde steden , maar natuurlijk ben ik niet zeker hiervan. En met die uitrol bedoel ik dus de testen die ze gaan of willen doen. Want het zal ergens getest moeten worden anders heeft het weinig zin natuurlijk. Je kan testen in een lab , zoals ze het aangeven , maar ik denk dat rechtstreeks in een stad of iets beter zal zijn. 

Dat wij met de technologie achterop lopen ja maar zo heel erg achterop nu ook weer niet. Want als ik bekijk wat wij aan technologie hebben  dan gaan we eigenlijk wel goed vooruit. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Josette
Wijze
Wijze

@SAMPro 

 hier kan je al de hele uitleg gaan lezen.

Geef een klikje op de blauwe hier.

 

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
0 pluimen
Leden met de meeste pluimen