annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Aan wat verbruik ik mijn data?

Topic gestart op: 21-03-22 14h18

Antwoorden: 3 antwoorden

Kvanishoven
Aspirant verkenner

Aan wat verbruik ik mijn data?

Kan je ergens zien aan wat je mobiele data gebruikt wordt?

ik heb nl. na 11 dagen al 80% verbruikt deze maand. 
Normaal kom ik toe met mijn mobiele data.

Ik dank dat iemand mijn data meegebruikt. Kan dit? Zo ja, hoe ga ik dit na en hoe doe ik er wat aan? 
Ik zet nu mijn mobiele data uit als ik het niet nodig heb. 

Groetjes,

 

Kim

Labels (1)
0 pluimen
3 ANTWOORDEN 3
datakiller
Ervaren verkenner

Kan je eens kijken welke apps dit gebruiken? Bij Android kan je naar dataverbruik gaan ergens, dan zie je ook stel het is iemand die via je hotspot data verbruikt.

De app met het meeste verbruik kan je dan verwijderen stel je hebt die niet nodig, of de opties ervan aanpassen (bvb videos lagere kwaliteit, etc)

Pletse
Gewaardeerde genezer


Wat ik zelf al heb meegemaakt is dat er een optie "wifi +" of iets dergelijks actief staat op de gsm. Ik had dit vroeger op m'n Android telefoon, weet niet of dit ook op IOS (Iphone) beschikbaar is.
Dit zorgt ervoor dat je GSM automatisch switcht tussen 4G en Wifi wanneer de GSM merkt dat er snellere verbinding mogelijk is via 4G. Soms is het zo dat je GSM dan Wifi en 4G gebruikt hierdoor.
Uitleg Wifi+ 

Zoals Gregory zei, het is ook mogelijk dat je hotspot aan staat op je gsm waardoor jouw GSM een wifi uitzend waarop andere kunnen surfen (op jouw mobiele data). Ik vermoed echter dat het aan Wifi+ zal liggen.

Gregory
Wijze
Wijze

Iemand kan je data verbruiken als je telefoon in hotspot staat.  Dan is je telefoon een wifi

Maar ik zou het eerder zoeken in de background refresh - best alle applicaties afsluiten als je die niet meer gebruikt - niet gewoon wegdoen

Op iPhone kun je low power mode aanzetten - dan is die background refresh uitgeschakeld

Leden met de meeste pluimen