Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 02-01-25 11h39
Antwoorden: 2 antwoorden
Allen,
Ik ben om eerlijk te zijn ten einde raad. Ik heb letterlijk uren gebeld met de klantendienst (zowel 1ste als 2de lijn) en twee keer langs geweest in een Orange Shop, maar mijn probleem geraakt niet opgelost. En dit terwijl het in feite zo eenvoudig is.
Mijn probleem: ik heb 2 abonnementen en dit op 2 verschillende adressen. Op beide heb ik de wifi comfort service (10€/ maand, inclusief airbox/flybox). Op adres 1 werkt alles perfect, op adres 2 slaagt niemand er in om mijn airbox te koppelen aan de technische installatie. De reden hiervoor is (volgens mij) tweeledig. Enerzijds kon de airbox niet meteen geleverd worden bij de installatie op adres 2 (deze werd nadien opgestuurd) en anderzijds lijkt iedereen in de war te zijn omdat ik 2 abonnementen heb op 2 verschillende adressen (ik slaag er zelfs niet in om online mijn gegevens te raadplegen van adres 2).
Dus langs deze weg: is er aub iemand die mij kan helpen?
In de Orange shop zien ze effectief het probleem, weten ze ook effectief de oplossing (lees: serienummer van de airbox moet gekoppeld worden aan de juiste technische installatie) MAAR geven ze zelf aan dat ze dit NIET kunnen of mogen doen vanuit de winkel.
De klantendienst, en ik zeg dit met het nodige respect, is in mijn inziens niet bekwaam om met zulke vragen om te gaan. Talloze keren zeggen ze dat mijn probleem is opgelost, terwijl dit niet zo is (in de winkel hebben ze me de lijst van mijn technische cases getoond die allemaal foutief op solved staan). Of de klantendienst stuurt me door naar een dienst die me nog veel minder kan helpen. Of (en dit vind ik zelfs persoonlijk nog het ergste) geeft me zelfs valselijke informatie (lees: case nummers die niet bestaan, emails & SMS'en die niet bestaan, ...).
Ik betaal 10€ per maand voor deze service en sorry dat ik het zeg, maar da's weg gegooid geld. Ik wacht ondertussen al sinds 20 november op een oplossing...
Alvast bedankt voor de hulp.
Thierry
@THDB een goedemiddag.
Lees dit eens aub?
https://www.orange.be/nl/hulp/technische-ondersteuning/home-flybox/hoe-installeer-ik-de-home-flybox
Dag Josette,
Bedankt voor je bericht. De Airbox is op zich correct geïnstalleerd (ttz : opgeladen en de sim kaart steekt in het toestel). Het probleem is dat de sim kaart van de airbox niet kan geactiveerd worden. De reden hiervoor zou zijn (volgens medewerkers in de winkel) omdat de airbox niet gekoppeld is aan mijn technische installatie. Hiervoor dient het serienummer van de airbox gekoppeld te worden aan de technische installatie.
In principe is dit een louter administratieve handeling. Maar in de winkel kunnen/mogen ze het niet doen en ik krijg het zelf met geen enkele mogelijkheid uitgelegd aan de 1ste en 2de lijn support.
Bij mijn eerste installatie (op adres 1) heb ik ook een airbox. Die was op minder dan een uur in orde omdat die gewoon meteen ook gelinkt werd met de juiste technische installatie.
met vriendelijke groet,
Thierry