annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

DDNS

Topic gestart op: 16-05-20 11h03

Antwoorden: 8 antwoorden

Luc144
Ervaren verkenner

DDNS

OPGELOST

Beste,

In de instellingen van mijn flybox zag ik dat als ik een DDNS wil toevoegen enkel kan kiezen uit DynDNS.org, NO-IP.com en Oray.

Zijn inderdaad enkel deze te gebruiken?

Daar ik een Synology NAS heb zou ik van Synology (synology.me) gebruik willen maken.
De synology NAS kan via Upnp alles instellen op de Flybox, makkelijk.

Groeten,

Luc

Labels (3)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@Luc144  ja Quickconnect werkt he dat gebruik ik wel eens als ik snel iets nodig heb van documenten. Maar op dit moment ben ik er films aan het opzetten dus die gaan we niet van buitenaf benaderen. En die Quickconnect is ook niet geheel veilig is veel gevoeliger voor hackers. Je gaat zo ie zo al met poorten moeten gaan werken om deze open te zetten zodat je een beveiligde verbinding hebt. De instellingen die ik je nu erop heb gezet komt uit een ander bepaald forum waar dezelfde vragen gesteld zijn. Ik heb het geknipt en geplakt want over typen duurt me veel te lang. Vermoedelijk ga je ook op de modem bij Orange ook nog poorten moeten openzetten. 

Te beginnen bij Netwerk. Daar stel je best een vast IPadres in

 

netwerk.PNG

Vervolgens stel je de standaardpoort van je NAS in op iets anders dan 5000 (fabrieksinstelling). Dit maakt het voor hackers moeilijker om in te breken maar dat is niet onmogelijk.

 

netwerk02.PNG

Je kijkt best eens naar gebruikers. Ik heb het standaard account "admin" uitgeschakeld en vervangen door een andere naam. Dat maakt het hackers ook een beetje moeilijker. Je kan gebruikers aanmaken met administrator rechten of andere bvb om naar je fotoalbums te gaan kijken. En voor administrators kan je 2-traps authorisatie toevoegen (Google authenticator op je smartphone)

gebruikers.PNG

gebruikers2.PNG

 

Ook kan je quickconnect gebruiken dan moet je geen poorten forwarden en ga je via een server van Synology. Maar zoals eerder gezegd deze is gevoeliger voor hackers.

 

 

 

quickconnect.PNGquickconnect02.PNG

 

 

Ben je van plan om het mooie programma photostation te gebruiken dan sart je dat programma op en bij de instellingen zet je specifieke poorten.

 

photostation.PNG

 

Wat ik ook aan raad is om de VPN server te installeren. L2TP/IPsec is een goede keus. Deze client zit standaard in windows, IOS, Android en werkt goed.

 

VPN.PNG

 

En dan ook een DDNS account aanmaken. In dit geval was het No-IP en instellen zodat uw publiek IP adres telkens wordt geupdated.

 

VPN.PNG

 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 ANTWOORDEN 8
patrick2
Wijze
Wijze

@Luc144  het geen je ziet staan voor gebruik is dat gene wat je kan gebruiken lijkt mij. Ik heb geen Flybox dus helaas zie ik die instellingen niet. Maar het lijkt mij logisch dat het geen wat je ziet staan ook het geen is wat je kan gebruiken. Net zoals in een normale modem je ziet het geen wat je kan gebruiken.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Luc144
Ervaren verkenner

@patrick2

Hartelijk dank voor je antwoord.

Ik heb gebruik gemaakt van de voorgestelde DDNS providers en het blijkt dat je zo remote toegang krijgt tot de flybox.  Ik zit dus op een verkeerde plek te zoeken.

Ik ga me wat verdiepen in netwerk en configuratie van routers.  Saar ergens zal het antwoord liggen vermoed ik.

 

Groeten,

Luc

 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Luc144  maar is het dan om je NAS van buitenaf te benaderen ? Ik zelf heb ook een NAS staan van synology en kan die intern en eventueel ook extern benaderen. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Luc144
Ervaren verkenner

@patrick2  klopt, de bedoeling is de nas van buitenaf te benaderen.  Via quickconnect lukt het maar via DDNS niet, niettegenstaande de status "Normaal" is van de synology ddns

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen