Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 21-09-18 13h37
Antwoorden: 9 antwoorden
Hoi,
Sinds de overstap van Telenet naar Orange easy internet at home, heb ik problemen met mijn Ring floodlight bewakingscamera. Deze maakt via de WiFi van de Orange router verbinding, en upload bij beweging rond het huis de beelden naar de cloud. Echter is die beeldkwaliteit ondermaats (bij Telenet perfecte HD beeld). Na contact met de support van de bewakingscamera, zeiden deze dat er veel packet loss zit op de Udp.
Ik heb een perfecte 4G verbinding met een mast op 350 meter (50 mbps down en 20 mbps up).
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
@Lucvdb dan is het erg lastig te bepalen hoe en wat precies . Wel jammer dat deze enkel beschikbaar zijn met wifi . Hoe ver staat de camera van uw box af ? of is de installatie kwa aanzien van Telenet toen niet verplaatst? Wat zegt uw camera support dienst ? kunnen die niet iets concreter zijn voor ergens een bepaalde oplossing te bieden? Lijkt mij namelijk raar dat het bij Orange niet zou werken , zoals ik al eerder aanhaalde al mijn camera's heb ik opnieuw ingesteld en werkt perfect allemaal dus bij Orange is er wel degelijk goede ondersteuning voor de camera's te laten werken. Wat misschien zou kunnen maar dan ga ik wat verder in het technische , zijn poorten open zetten alleen vrees er voor dat het in de flybox niet zal gaan zoals in een modem. Maar met die poorten is denk ik ook iets te ver gezocht .
De installatie is idem gebleven aan de Telenet setup. Het is zelfs zo dat ik kon vergelijken met de twee, Telenet ging perfect, Orange met de Flybox gaf slecht beeld (blokjes tellen..). De support van de camera zegt dat dit enkel aan de ISP ligt, want in de camera zelf zijn geen aanpassingen te doen.
Dat idee over poorten, hoe gaat dat precies in zijn werk? Ik zie dat er in de Flybox wel mogelijkheden zijn om bepaalde triggers te gebruiken.
Bij de camera support staat dit te lezen over poorten:
Powered devices:
UDP in 53, 67, 137 & 8610 - 61000
UDP out 53, 68, 123 & 5001 - 64854
TCP in 32768 - 61000
TCP out 80, 443, 5201, 9999, 15063
Ports can be “opened” or “closed” on your router’s firewall. Open ports allow devices to send information through them, while closed ports block all traffic. Ring products only function properly if the required ports are open outbound from your router. The process to open ports can be different, depending on your type of router. Consult your router’s user manual for instructions on how to open ports.
Bedankt Patrick voor de hulp tot nu toe!
@Lucvdb dan zou het perfect kunnen betekenen dat de camera's wel werken omdat deze een beperte poort of iets dergelijks kan gebruiken in de flybox. Maar dat deze niet genoeg gaan zijn om de gehele camera aan te sturen. Het is natuurlijk maar een gedacht , maar weet dat sommige IP camera's nu eenmaal meerdere poorten nodig hebben om te communiceren met bepaalde zaken om u optimaal te laten genieten van de camera's. In een normale modem , gelijk ik heb , is dat natuurlijk niet het geval daar worden bepaalde dingen gevraagd door de camera's en dat werkt zonder extra poorten , ingangen te lezen , open te zetten.
Ik vrees er ook een beetje voor dat die bepaalde triggers in de flybox niet genoeg gaan zijn om een 100 procent goede werking gaan hebben op de camera's.
Heb je enig idee waar ik zou kunnen starten om bepaalde poorten open te zetten zodat de ip camera terug op volle snelheid kan werken?
Want zoals het nu is zijn de beelden niet om aan te zien..
@Lucvdb voor de flybox zou ik u daar helaas het antwoord schuldig om moeten blijven. de flybox neemt dan ook enkel de 4G verbinding over en denk ik dus dat er geen mogelijkheid is om daarop in te loggen en dan zo uw instellingen aan te passen.
Wat u kan proberen is om het IP adres te achterhalen van de flybox en dat eens in uw webbrowser in te geven en dan zien of dat u daadwerkelijk toegang krijgt in de flybox.