annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

FLYBOX DEFECT

Topic gestart op: 20-05-23 17h53

Antwoorden: 7 antwoorden

digiboy40
Leidende verkenner

FLYBOX DEFECT

OPGELOST

Hoi iedereen...Mijn Flybox doet niets meer, geen lichtjes gaan meer en toestel reageert niet (aangekocht in 2016). Ik heb een abonnement van onbepaalde duur. Kan ik gratis een nieuw toestel krijgen of moet ik dat betalen, aangezien ik een abonnement heb? 

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Gregory
Wijze
Wijze

Denk dat het betalend is

Redenering

Een modem of tv box wordt gehuurd - kosten zijn voor de verhuurder

Een telefoon of Flybox wordt aangekocht - al dan niet met een verbintenis van 12 of 24 maand.  

Dus denk ik dat het je 39 EUR kost - met 12 maand verbintenis - of 129 EUR zonder verbintenis

Home Flybox: 150 GB data | Orange België

 

Er is wel een garantie van 2 jaar

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
7 ANTWOORDEN 7
Crash
Gewaardeerd verkenner

Naar mijn weten moet je de flybox modem altijd aankopen (niet huren).

Hier is de garantie reeds vervallen, dus geen recht op een nieuwe modem.

Je kan die wel aan sterk verminderde prijs aankopen, van 39 euro, zoals reeds vermeld door Gregory, met 12 maanden abonnement verbintenis.

 

Toch zou ik eerst nog eens nakijken of je power adapter zelf niet defect is, ipv je modem.

Je kan je power adapter meestal wel zelf apart aankopen of vervangen.

 

Optioneel kan je die Orange modem tweedehands aankopen, op tweedehands sites, maar je moet wel zien dat de vorige eigenaar die modem officieel naar je overdraagd (bij Orange), want elke modem is geregistreerd bij Orange, op naam. (Hoewel ik daar beetje mijn twijfels over heb, aangezien het vooral de SIM kaart hier belangerijk is)

Aangezien je oude modem defect is en niet meer actief, moet die registratie dus aangepast worden naar de nieuwe modem. (en SIM kaart in nieuwe modem stoppen)

 

 

0 pluimen
Helen1
Ervaren genezer

@digiboy40 

Ik zou contact opnemen met Orange en eventueel de flybox ofwel laten repareren, gratis offerte vragen, ofwel nadenken if je eentje zou huren of kopen? Wat aan Orange heb je minstens 2 jaar garantie als je het daar koopt.

 

Het zijn denk ik keuzes maken maar alleen u kunt weten wat voor u de juiste is.

 

Jammer dat het niet gedekt is.

Mvg

0 pluimen
digiboy40
Leidende verkenner

Ik krijg geen nieuwe Flybox, en toch maandelijkse factuur te betalen! Omdat ik al 6 jaar klant ben ga ik mijn contract onmiddellijk stopzetten en een nieuw contract aangaan dan krijg ik plots wel een nieuwe modem...eigenaardige manier van werken! 

Helen1
Ervaren genezer

@digiboy40 

Ik zou hiervoor nogmaals contact opnemen met orange en zeggen dat u kredieten wilt behouden van 6 jaren klant te zijn, en dat u dan geen extra kosten moet betalen  op de flybox maar ik veronderstel dat u het dan moet huren en maandelijks een suplement moet betalen?

Ik vrees dat Telenet hetzelfde gelapt heeft met de digicorder destijds dat je ze nog kon kopen van hen maar nadien enkel huren. En nu kun je met die digicorders beperkte dingen maar doen en zijn mijn ouders verplicht geweest om een digicorder te huren.

Maar zoals ik al zei, zorg ervoor met je nieuw contract dat u nogsteeds de 6 jaren lange trouwe klant die u bent, behoudt en dus niet een nieuw contract krijgten van 0 moet herbeginnen. Dan bent u vele privileges kwijt.

Als dit een antwoord op uw vraag is mag u deze als juist aanvinken.

Dat is nu eenmaal de hedendaagse telecom markt strategie, besparingen en strategïen om meer geld binnen te krijgen.

 

Mvg

Helen1

Pluk de dag

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen