annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Flybox 4G rode led + geen internettoegang

Topic gestart op: 07-01-20 13h36

Antwoorden: 4 antwoorden

jomme1000
Ervaren verkenner

Flybox 4G rode led + geen internettoegang

Regelmatig gaat de Flybox(Huawei) modem in storing. 
De rode led brand en er is geen verbinding met het 4G-netwerk. Het lokale wifi-netwerk is wel nog actief.
De enige oplossing is de modem herstarten door de stekker even uit het stopcontact te nemen of herstart via webinterface. 
Na het opstarten werkt alles terug voor een onbepaalde tijd. Afhankelijk van de periode manifesteert dit probleem zich meerder malen per week tot meerdere malen per dag. 
Uitermate vervelend. Als een simpele herstart het probleem oplost waarom kan de modem dit zelf niet door te herconnecteren met het 4G-netwerk of door zichzelf te resetten? 

Labels (2)
4 ANTWOORDEN 4
NelsonM
Orange-werknemer

Regelmatig gaat de Flybox(Huawei) modem in storing. 
De rode led brand en er is geen verbinding met het 4G-netwerk. Het lokale wifi-netwerk is wel nog actief.
De enige oplossing is de modem herstarten door de stekker even uit het stopcontact te nemen of herstart via webinterface. 
Na het opstarten werkt alles terug voor een onbepaalde tijd. Afhankelijk van de periode manifesteert dit probleem zich meerder malen per week tot meerdere malen per dag. 
Uitermate vervelend. Als een simpele herstart het probleem oplost waarom kan de modem dit zelf niet door te herconnecteren met het 4G-netwerk of door zichzelf te resetten? 

Hallo @jomme1000,
Aarzel zeker  niet om het antwoord dat je het meest heeft geholpen als gewaardeerde antwoord te valideren ! 🙂

Het zal de community helpen ^^

Groetjes,
Nelson 

0 pluimen
jomme1000
Ervaren verkenner

  1. De router(Flybox 4G internet - Huawei), indien verbonden, laat 5 streepje(max) oplichten. Wat in mijn ogen betekent dat het systeem maximale verbinding heeft.
  2. Mijn smartphone heeft nooit dergelijke verbindingsproblemen met het 4G-netwerk. Tenzij ik in een ondergrondse parkeergarage vertoef. Ik heb dus evenmin het vermoeden dat de locatie van de router het probleem is. Die staat trouwens behoorlijk dicht van een raam. De problemen hebben zich altijd al gemanifesteerd maar is de laatste maand in intensiteit toegenomen.
  3. Ik blijf er bij, wanneer een router connectie verliest met het 4G-netwerk, het vrij logisch is dat het systeem zichzelf reset en/of probeert de connectie te herstellen. In in het logboek vind ik daar niets over terug.

    Dit zijn trouwens de entries tussen twee succesvolle verbindingssessies. 

    2020-01-09 12:28:57SystemNoticeWAN connection INTERNET_R_UMTS1:IPv6 failed
    2020-01-09 12:28:57SystemNoticeWAN connection INTERNET_R_UMTS1:IPv4 connected
    1970-01-01 00:00:11SystemNoticeSync time failed from BBOU
0 pluimen
Surfer
Ervaren genezer

Ik vermoed dat u een abo hebt op Easy internet@home en dat je de Flybox huurt.

Als dat zo is, kan je de Flybox eens binnen brengen bij een Orange winkel in uw buurt. Dit doe je om eens te laten nakijken, of er iets mankeert aan het toestel. Vergeet ook je contract niet mee te nemen.

Als er iets scheelt aan het toestel en ze zijn van goeie wil, dan zullen ze ofwel het toestel herstellen ofwel een andere toestel geven (in breekleen). Alles hangt van de situatie.

Probeer misschien eerst ofwel uw toestel op een andere plaats, ofwel het toestel eens te draaien.

 

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@jomme1000 

Vooral die laatste zin in het antwoord van @Surfer is belangrijk: het is namelijk al dikwijls gebleken dat een andere oriëntatie of een andere locatie van de FlyBox soms "wonderen" kan verrichten ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen