annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Flybox MR200 v1 remote management & port forwarding werkt niet

Topic gestart op: 12-10-19 17h49

Antwoorden: 10 antwoorden

blowagie
Gewaardeerd verkenner

Flybox MR200 v1 remote management & port forwarding werkt niet

Allen,

Ik heb ruim 2 jaar een Flybox Archer MR200 LTE modem. Onlangs heb ik een RPI in de LAN geplaatst om om er van extern aan te kunnen.

Op de RPI heb ik OpenVPN staan op UDP 1194. Op de modem heb ik de port forwarding ingesteld vie de virtual server optie voor UDP 1494 en SSH (extern poort 2222 en intern 22) naar de RPI. Geen van beiden werkt.

Omdat bovenstaande niet werkt, heb ik de remote management ingeschakeld op poort 8080, ook dit werkt niet.

Het publieke IP adres waarop ik connecteer is alvast correct. De DynDNS doet zijn werk en registreert correct.

Zou dit een probleem zijn met de firmware of blokkeert Orange alle inkomende traffiek?

Wie weet raad?

Bedankt

Bart

Labels (1)
10 ANTWOORDEN 10
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Allen,

Ik heb ruim 2 jaar een Flybox Archer MR200 LTE modem. Onlangs heb ik een RPI in de LAN geplaatst om om er van extern aan te kunnen.

Op de RPI heb ik OpenVPN staan op UDP 1194. Op de modem heb ik de port forwarding ingesteld vie de virtual server optie voor UDP 1494 en SSH (extern poort 2222 en intern 22) naar de RPI. Geen van beiden werkt.

Omdat bovenstaande niet werkt, heb ik de remote management ingeschakeld op poort 8080, ook dit werkt niet.

Het publieke IP adres waarop ik connecteer is alvast correct. De DynDNS doet zijn werk en registreert correct.

Zou dit een probleem zijn met de firmware of blokkeert Orange alle inkomende traffiek?

Wie weet raad?

Bedankt

Bart

Ugh iedereen,

Portforwarden is wel mogelijk via je flybox. Hier zijn enkele stappen die je kan volgen die kunnen helpen :

1. Schrijf het IP adres van je RPI in de DMZ zone van de flybox, check daarna of je verder kan.

2. Je kan ook je open ports checken via www.canyouseeme.org. Om je publieke IP adres te kennen kan je naar www.whatsmyipaddress.com

3. De Remote connexion port is de 3389 (service mode "TCP/UPD").

Can je de RPI pingen op je lokale netwerk?

Waar stopt je trafiek als je hem traceer?

Werkt de DynDNS op je RPI?

Je UDP port 1194 moet geforwarded worden vanuit zijn publiek IP naar de IP van de RPI.

Is je OpenVPN geconfigureerd als server? Je hebt een open poort nodig voor een inbound verbinding. SSH (22) of VPN (1194) heeft niet veel te maken, een van beiden moet port geforwardeerd worden op de NAT router waar de server werkt.

Je vindt ook meer info over het probleem openVPN - SSH via deze link : https://serverfault.com/questions/425493/anonymizing-openvpn-allow-ssh-access-to-internal-server/444...

Totem's zonnegroeten,

Totem

blowagie
Gewaardeerd verkenner

Hiervoor heb ik contact gehad met Orange. Port forwarding is niet mogelijk omdat het publieke IP adres van de modem reeds geNAT is. Of met andere woorden reeds achter een gateway zit. Het ligt dus ook niet aan de modem.

ik heb mij  RPI ingesteld als OpenVPN client die continue een tunnel heeft met een Asus router, ingesteld als VPN server.

Bart

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@blowagie 

Er is nochtans een mogelijkheid om aan de klantendienst te vragen om ergens een setting te veranderen zodat uw FlyBox wel een volwaardig publiek IP krijgt.

Ik zou het eens moeten opzoeken, maar ik ben er zeker van dat hierover reeds posts verschenen zijn.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


blowagie
Gewaardeerd verkenner

@Cdt24801 

Je hebt het wellicht over de NAT Types :1,2 of 3. Via de flybox krijg je een NAT Type 3. Bij Orange kunnen ze de APN aanpassen zodat je NAT Type 2 krijgt (maar ik kreeg het niet)

NAT type 1 : publiek IP adres (geen NAT)
NAT type 2 : privaat IP adres, router/flybox krijgt publiek IP
NAT type 3 : privaat IP adres, router/flybox krijgt privaat IP (CGNAT, dubbele NAT).

Zie: https://community.orange.be/t5/Mobiel-internet/Nat-type-3-Flybox/td-p/18038

Bart

 

Leden met de meeste pluimen