annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Flybox MR200 v1 remote management & port forwarding werkt niet

Topic gestart op: 12-10-19 17h49

Antwoorden: 10 antwoorden

blowagie
Gewaardeerd verkenner

Flybox MR200 v1 remote management & port forwarding werkt niet

Allen,

Ik heb ruim 2 jaar een Flybox Archer MR200 LTE modem. Onlangs heb ik een RPI in de LAN geplaatst om om er van extern aan te kunnen.

Op de RPI heb ik OpenVPN staan op UDP 1194. Op de modem heb ik de port forwarding ingesteld vie de virtual server optie voor UDP 1494 en SSH (extern poort 2222 en intern 22) naar de RPI. Geen van beiden werkt.

Omdat bovenstaande niet werkt, heb ik de remote management ingeschakeld op poort 8080, ook dit werkt niet.

Het publieke IP adres waarop ik connecteer is alvast correct. De DynDNS doet zijn werk en registreert correct.

Zou dit een probleem zijn met de firmware of blokkeert Orange alle inkomende traffiek?

Wie weet raad?

Bedankt

Bart

Labels (1)
10 ANTWOORDEN 10
Cdt24801
Wijze
Wijze

@blowagie 

Inderdaad, je hebt gelijk, die post bedoelde ik.

Je zegt dat jij dat ook gevraagd hebt maar het niet gekregen? In dat geval zou ik het tochnog eens vragen en verwijzen naar die post. U niet laten afschepen.

Ik wens u in ieder geval veel succes en hopelijk is het snel opgelost. 😉

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Cdt24801
Wijze
Wijze

@blowagie 

Ik meen dat er over dit onderwerp reeds posts bestaan, en dat het antwoord van Orange uiteindelijk was: voor zoiets is een FlyBox niet bedoeld. En is er dus ook niet op voorzien.

Als je die dingen wil doen moet je een gewone aansluiting via de kabel nemen. Daarmee kan het wel.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


blowagie
Gewaardeerd verkenner

Ligt het dan aan de Flybox of blokkeert Orange de pooten? Als het de Flybox is, zou een andere modem het wel moeten doen.

Natting en port forwarding is de dag van vandaag geen rocket sience. Alle mogelijkheden zijn trouwens voorzien in de GUI. Een beetje flauw dat het niet werkt dan.

Bart

 

0 pluimen
jschaeke
Aspirant verkenner

Heb 3 dagen ne Flybox en heb vandaag lang zitten prutsen om de openvpn aan de praat te krijgen, niet gelukt.. nu lees ik precies dat dit niet gaat? Wtf.. vandaar dat ik niks zag binnenkomen. Gelukkig heb ik nog een Telenetlijn maar diens afhankelijkheid wou ik net afbouwen... komaan, een VPN (of een ip camera) hosten is nu toch niet zo uitzonderlijk voor een particulier?  

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze


@jschaeke  schreef:

Heb 3 dagen ne Flybox en heb vandaag lang zitten prutsen om de openvpn aan de praat te krijgen, niet gelukt.. nu lees ik precies dat dit niet gaat? Wtf.. vandaar dat ik niks zag binnenkomen. Gelukkig heb ik nog een Telenetlijn maar diens afhankelijkheid wou ik net afbouwen... komaan, een VPN (of een ip camera) hosten is nu toch niet zo uitzonderlijk voor een particulier?  


Neen, inderdaad niet, maar de politiek van Orange inzake deze materie is dt men dat enkel kan met vaste lijn. Een FlyBox is daar niet voor voorzien.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen