annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Flybox TP-LINK ARCHER MR200 verliest continu verbinding en moet telkens opnieuw inloggen

Topic gestart op: 10-12-18 11h05

Antwoorden: 6 antwoorden

TinusopdeBSA
Gewaardeerd verkenner

Flybox TP-LINK ARCHER MR200 verliest continu verbinding en moet telkens opnieuw inloggen

Allen,

sinds geruime tijd heb ik een Flybox (TP-LINK Archer MR200) van Orange voor mijn Easy Internet@Home, hetgeen op zich bevredigende resultaten geeft qua snelheid (is voor een vakantiehuis in de Ardennen waar het internet nog uitgevonden moet worden ;-)).

Probleem is dat de verbinding heel snel wegvalt alhoewel het bereik zeker goed is. Op zich niet zo erg als de verbinding dan onmiddellijk weer tot stand gebracht zou kunnen worden. Heb hier al een eerder topic over gevonden (https://community.orange.be/t5/Internet/Flybox-MR200-webpagina-openen-voor-internet-werkt/m-p/2270) maar daar is geen fatsoenlijk antwoord op gekomen. 

Een firmware upgrade is beschikbaar voor V1 van deze modem maar niet voor de Orange versie ervan.

Dus enkele vragen:

- heb een identieke modem (niet Orange) waarvoor de firmware up to date is: kan ik hier het Orange kaartje in steken en proberen of dit werkt? Ik zou niet graag hebben dat men bij Orange mijn abonnement verbreekt omdat dit niet mag...

- iemand ervaring met deze modem om dit probleem opgelost te krijgen (we gebruiken dit in een vakantiehuis en zou wel handig zijn moesten we dit niet telkens opnieuw moeten opstarten (kan gelukkig wel via een remote sessie via een andere internetverbinding, maar da's niet echt het idee)

- iemand weet van recentere Orange modems die beter zijn en waar je ook een externe 4G antenne kan aansluiten (antennes modem dus te verwijderen en te vervangen door andere)?

 

Alvast bedankt voor jullie hulp...

Met vriendelijke groet,

Peter

 

P.S. Firmware versie is deze voor 9.1.0.0 van 2017, terwijl er voor dit model nog een firmware upgrade versie is van 2018,,, 

Labels (2)
0 pluimen
6 ANTWOORDEN 6
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Allen,

sinds geruime tijd heb ik een Flybox (TP-LINK Archer MR200) van Orange voor mijn Easy Internet@Home, hetgeen op zich bevredigende resultaten geeft qua snelheid (is voor een vakantiehuis in de Ardennen waar het internet nog uitgevonden moet worden ;-)).

Probleem is dat de verbinding heel snel wegvalt alhoewel het bereik zeker goed is. Op zich niet zo erg als de verbinding dan onmiddellijk weer tot stand gebracht zou kunnen worden. Heb hier al een eerder topic over gevonden (https://community.orange.be/t5/Internet/Flybox-MR200-webpagina-openen-voor-internet-werkt/m-p/2270) maar daar is geen fatsoenlijk antwoord op gekomen. 

Een firmware upgrade is beschikbaar voor V1 van deze modem maar niet voor de Orange versie ervan.

Dus enkele vragen:

- heb een identieke modem (niet Orange) waarvoor de firmware up to date is: kan ik hier het Orange kaartje in steken en proberen of dit werkt? Ik zou niet graag hebben dat men bij Orange mijn abonnement verbreekt omdat dit niet mag...

- iemand ervaring met deze modem om dit probleem opgelost te krijgen (we gebruiken dit in een vakantiehuis en zou wel handig zijn moesten we dit niet telkens opnieuw moeten opstarten (kan gelukkig wel via een remote sessie via een andere internetverbinding, maar da's niet echt het idee)

- iemand weet van recentere Orange modems die beter zijn en waar je ook een externe 4G antenne kan aansluiten (antennes modem dus te verwijderen en te vervangen door andere)?

 

Alvast bedankt voor jullie hulp...

Met vriendelijke groet,

Peter

 

P.S. Firmware versie is deze voor 9.1.0.0 van 2017, terwijl er voor dit model nog een firmware upgrade versie is van 2018,,, 

Ugh @TinusopdeBSA,

 

Klopt, er is een nieuwe upgrade beschikbaar van de firmware. Kan je de Orange-stamleden van de technische dienst contacteren (bereikbaar op het gratis nummer 5000 - optie 4-3-2-1)?

 

Zij kunnen het nodige doen voor de update!

 

Hou ons zeker op de hoogte ;-)!

 

 

Vriendelijkheid is de grootste kracht

🌵 Totems Saluut 🌵

Jerre
Gewaardeerde genezer

@TinusopdeBSA  Misschien is de ontvangst goed genoeg maar wisselt de router toch tussen 3G en 4G, kan je eens proberen met de instelling 4G Only ipv 4G Preferred.
De SIMkaart van de Flybox is gelinkt, die werkt zeker niet in een ander toestel.

Screenshot_2018-12-10 1910012497_Archer MR200(EU)_4 0_UG_V1 pdf.png

TinusopdeBSA
Gewaardeerd verkenner

Dag Jerre,

hartelijk dank voor je bijdrage ook... Met de standaard Orange firmware kan je dit zelfs niet aanpassen, dacht ik, maar 4G is standaard geselecteerd (en daar staat ie nu dus ook op). Connectie is meestal ook goed, maar als die even wegvalt, moet je weer inloggen op de admin pagina om de boel weer actief te maken. Niet zo handig om iedereen toegang te geven tot de admin pagina natuurlijk ;-).

In het andere toestel dat ik heb (dus ook zo'n Archer MR200, maar dan niet van Orange) kan je dit inderdaad wel instellen op 3G of andere instellingen...

Dacht ook dat de SIM-kaaart gelinkt was aan het toestel, maar heb andere berichten gelezen dat het wel zou werken, dus ik ga dat zeker testen (zal pas binnen een paar weken zijn)...

Ik zal in ieder geval mijn testverslag hier posten zodat anderen er ook iets aan hebben...

Thanks!

patrick2
Wijze
Wijze

@TinusopdeBSA enkele antwoorden op uw vragen:

- het is niet mogelijk naar mijn in ziens de simkaart van Orange in een andere NIET Orange modem te steken. Dit is natuurlijk in samenwerking met dus zal het niet mogelijk zijn . Uw internet of Orange zal uw intenret niet verbreken of afsluiten maar de werking ervan zal gewoon niet gaan . Denk aan een gsm die u in nederland koopt en u gaat er hier een Orange kaartje in steken dat werkt ook niet.

- wat ik begrepen heb is dat er een nieuwe update gaat komen voor de software maar dat ze nog niet weten wanneer deze precies komt. 

- misschien is het een idee om een eigen MIFI te kopen die u er aan koppelt. U kan , als u een abonnement heeft van de gsm bij Orange , namelijk een extra surfcard nemen . Die kaart wordt gekoppeld aan uw abonnement van de gsm om zo de mobiele data te verdelen over meerdere apparaten. Dus dan kan het een idee zijn om die kaart in uw eigen MIFI router te steken. Er zit wel een meerkost aan van 3 euro per maand. Klinkt misschien het tegen overgestelde van het eerste antwoord maar het is een andere werking omdat het gewoon een simkaartje is die u bijvoorbeeld in een andere gsm of een tablet steekt voor 4G internet te hebben.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen