Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 10-12-18 11h05
Antwoorden: 6 antwoorden
Allen,
sinds geruime tijd heb ik een Flybox (TP-LINK Archer MR200) van Orange voor mijn Easy Internet@Home, hetgeen op zich bevredigende resultaten geeft qua snelheid (is voor een vakantiehuis in de Ardennen waar het internet nog uitgevonden moet worden ;-)).
Probleem is dat de verbinding heel snel wegvalt alhoewel het bereik zeker goed is. Op zich niet zo erg als de verbinding dan onmiddellijk weer tot stand gebracht zou kunnen worden. Heb hier al een eerder topic over gevonden (https://community.orange.be/t5/Internet/Flybox-MR200-webpagina-openen-voor-internet-werkt/m-p/2270) maar daar is geen fatsoenlijk antwoord op gekomen.
Een firmware upgrade is beschikbaar voor V1 van deze modem maar niet voor de Orange versie ervan.
Dus enkele vragen:
- heb een identieke modem (niet Orange) waarvoor de firmware up to date is: kan ik hier het Orange kaartje in steken en proberen of dit werkt? Ik zou niet graag hebben dat men bij Orange mijn abonnement verbreekt omdat dit niet mag...
- iemand ervaring met deze modem om dit probleem opgelost te krijgen (we gebruiken dit in een vakantiehuis en zou wel handig zijn moesten we dit niet telkens opnieuw moeten opstarten (kan gelukkig wel via een remote sessie via een andere internetverbinding, maar da's niet echt het idee)
- iemand weet van recentere Orange modems die beter zijn en waar je ook een externe 4G antenne kan aansluiten (antennes modem dus te verwijderen en te vervangen door andere)?
Alvast bedankt voor jullie hulp...
Met vriendelijke groet,
Peter
P.S. Firmware versie is deze voor 9.1.0.0 van 2017, terwijl er voor dit model nog een firmware upgrade versie is van 2018,,,
Dag Patrick,
hartelijk dank voor het snelle antwoord... Hier nog wat opmerkingen...
1. Ik ga in ieder geval even proberen of dit kaartje dan in een andere (technisch identieke, behalve de firmware dan) modem. Baat het niet, dan schaadt het niet 😉
2. Ik hoop inderdaad dat er een update komt, maar inmiddels betaal ik 20 euro per maand voor een dienst die niet werkt, dus hopelijk komt die oplossing er zeer snel, maar ik heb de indruk dat dit probleem niet zo prioritair is. Vandaar dat ik ook zoek naar oplossingen buiten Orange Offical om of mensen met gelijkaardige ervaringen. Het probleem sleept voor mij toch al makkelijk een jaar aan, en aangezien ze dit toestel niet meer actief verkopen, vermoed ik dat ze daar ook geen tijd in zullen steken...
3. Ik snap je insteek om een eigen Mifi te kopen (heb uiteindelijk al een andere modem en ik kan daar ook een ander kaartje in steken), maar dan zal ik veel meer betalen aangezien het Easy Internet@Home abonnement een veel hoger inbegrepen verbruik heeft (tot 150 GB per maand als ik me niet vergis). Zo'n data-abonnementen bestaan niet bij Orange zonder toegeknepen snelheid na 20 GB download of zoiets). En dan zou ik nog meer betalen voor een dienst die gewoon moet werken...
In ieder geval hartelijk bedankt om er je tijd in te steken. Zal wat testen doen binnen een paar weken en dit hierop posten. Als 't niet lukt, zal ik bij Orange een andere/betere modem vragen/ruilen/kopen om dit opgelost te krijgen... Of misschien is er inmiddels toch een wonderoplossing tevoorschijn gekomen 😉
@TinusopdeBSA laat zeker iets weten of u een gepaste oplossing heeft en post het hier inderdaad voor de toekomst . Alvast graag gedaan voor de kleine moeite
Gebruiker | Aantal |
---|---|
5 | |
5 | |
2 | |
2 | |
1 |