annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Fritzbox + VoIP + Flybox

Topic gestart op: 29-08-19 10h35

Antwoorden: 6 antwoorden

JackDaniels
Gewaardeerd verkenner

Fritzbox + VoIP + Flybox

Ik twijfel om de overstap te maken van Proximus start naar Orange en de Flybox. Mijn huidige snelheden via VDSL zijn 58 down en 3,8 up. Als ik op de Orange site mijn adres invoer om de dekking te controleren krijg ik vier streepjes bij 4G. Maar dat zegt niks over de snelheden die ik kan behalen. Zelf ben ik woonachtig in Dendermonde. Nu zou ik de Flybox gebruiken in modem only functie. Achter de modem zou ik mijn fritzbox 7490 modem/router plaatsen. De Flybox zou uitsluitend instaan voor de internet verbinding en verder niks. Wifi, router, VoIP... MOET via de fritzbox blijven gebeuren. Ik heb een VoIP abonnement bij OVH in Frankrijk (mijn vaste Proximus nummer werd jaren geleden naar OVH geporteerd). Kan ik op die manier van aansluiten mijn VoIP blijven gebruiken? Kan ik Flybox en fritzbox gewoon met een ethernet kabel met elkaar verbinden? Iemand een idee van de snelheden die ik regio Dendermonde kan behalen? Blokkeert orange bepaalde poorten (5060 voor VoIP bv)?

Labels (1)
0 pluimen
6 ANTWOORDEN 6
lmtree
Gewaardeerd verkenner

Volgens de site van orange zou je een snelheid moeten hebben tot 100mbps download snelheid hebben.

upload vin ik niet meer terug, had het vandaag nog zien staan, dacht dat het 10 mbps was.

je kan blijkbaar ook (voor 10€ meer) dit optrekken naar 200 en 20.

Ik heb alvast verandert van provider, ze komen binnenkort de router installeren! Smiley Vrolijk

0 pluimen
lmtree
Gewaardeerd verkenner

@JackDaniels 

Heb dit net gezien. Hier staan alle details over het internetsnelheid van orange.

0 pluimen
JackDaniels
Gewaardeerd verkenner

Bedankt voor de info maar snelheid is van ondergeschikt belang. Het gaat mij voornamelijk om mijn fritzbox en VoIP.

0 pluimen
JackDaniels
Gewaardeerd verkenner

Ik heb trouwens op de kaart gezien dat er een zendmast staat op de Mechelse steenweg nr 62. Dat is in vogelvlucht geen 500 meter van waar ik woon. Indien interesse wil ik gerust die kaart met zendmasten hier posten.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen