annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Geen 4g in buitenland

Topic gestart op: 04-03-20 22h09

Antwoorden: 7 antwoorden

Birgit
Aspirant verkenner

Geen 4g in buitenland

Help! ik ondervind de laatste maanden veel problemen met mijn mobiel internet in het buitenland sinds ik mijn nieuwe gsm heb. Deze heb ik sinds maart 2019. In Duitsland en Nederland heb ik normaal internet, maar van zodra ik naar een ander land ga, heb ik geen 4g meer. Ook al verander ik handmatig mijn provider. Ik ben al met mijn gsm naar een orange shop gegaan, maar de instellingen op mijn gsm zouden juist staan. Is er nog een optie waar dit aan zou kunnen liggen? 

Labels (1)
0 pluimen
7 ANTWOORDEN 7
Theultimateone
Rekruut scout

Ik heb dit probleem inderdaad ook al gehad het is lastig maar laten we hopen dat orange dit snel fixt.

0 pluimen
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Help! ik ondervind de laatste maanden veel problemen met mijn mobiel internet in het buitenland sinds ik mijn nieuwe gsm heb. Deze heb ik sinds maart 2019. In Duitsland en Nederland heb ik normaal internet, maar van zodra ik naar een ander land ga, heb ik geen 4g meer. Ook al verander ik handmatig mijn provider. Ik ben al met mijn gsm naar een orange shop gegaan, maar de instellingen op mijn gsm zouden juist staan. Is er nog een optie waar dit aan zou kunnen liggen? 

Ugh @Birgit,

Ik zie dat dit gesprek ook over roaming problemen gaat. Aarzel zeker niet om de antwoorden van de andere tribers te lezen. Je mag je mening zeker met hen ook delenJ

Totem's Groetjes,

Totem

patrick2
Wijze
Wijze

@Birgit  je zegt dat je in het buitenland weinig tot geen gebruik kan maken van het mobiele internet maar Nederland en Duitsland uitgezonderd. Maar ze hebben HIER , in Belgie dus , je instellingen nagezien en die staan correct. Dat laatste lijkt mij normaal dat ze hier correct staan aangezien je terug thuis bent en je gsm /  instellingen zich terug zetten. Hieronder staan de juiste exacte instellingen die je nodig hebt voor een Android toestel. 

  • Bij Naam, voer Mobiel Internet in.
  • Bij APN, voer mworld.be in (voor business gebruik Internet.be).
  • Bij Proxy, voer niets in.
  • Bij Poort, voer niets in.
  • Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
  • Bij Wachtwoord, voer niets in.
  • Scroll naar beneden.
  • Bij MCC, voer 206 in.
  • Bij MNC, voer 10 in.
  • Bij Verificatietype, vink PAP aan.
  • Kies Type toegangspunt.

 

Instellingen Iphone :

  • Kies Mobiel netwerk.
  • Als Mobiele data uitgeschakeld is, schakel Mobiele data in.
  • Als Mobiele data ingeschakeld is, ga verder met de volgende stap.
  • Kies Mobieledatanetwerk.
  • Is de optie Mobieledatanetwerk niet beschikbaar, dan is handmatig instellen helaas niet mogelijk. In dat geval, sluit het toestel aan op de PC en start iTunes om de zogeheten ‘Carrier Settings’ te installeren.
  • Bewerk de details voor MOBIELE DATA als volgt:
  • Bij APN, voer mworld.be in (voor business gebruik Internet.be).
  • Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
  • Bij Wachtwoord, voer niets in.
  • Kies Mobiel netwerk.

Deze instellingen zouden er dus ook moeten staan als je verder dan Nederland en Duitsland bent. Zou toch je als advies nu willen geven dit na te kijken als je weer eens naar het buitenland gaat. Voor nu is het ook lastig om te bepalen wat er fout kan gaan , enkel te weten dat je de roaming uit hebt staan maar ja dan werkt het ook niet in Nederland en Duitsland.

Moest je iets aan de instellingen veranderen vergeet niet op te slaan en ook even je gsm herstarten zodat de simkaart zich ook kan aanpassen.

 
 
Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


thomas93
Rekruut scout

Hallo,

ik zit met hetzelfde probleem. Ik heb ook geen mobiel internet in het buitenland. Als ik dan bij APN: mworld.be zet zou men 4G in het buitenland moeten macheren?

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen