annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Internet buiten EU

Topic gestart op: 05-08-22 22h16

Antwoorden: 5 antwoorden

Nathalieds
Aspirant verkenner

Internet buiten EU

Woensdag in New York geland en bij afzetten vliegtuig modus onmiddellijk alert van travel alert en internet geblokkeerd en zou 60€ opgebruikt hebben binnen 1 sec. Zonder internet naar hotel. Op wifi limiet verhoogd naar 100 euro. Bij het naar buiten stappen en van de wifi onmiddellijk alert dat weer 40 € op was. Weer geblokkeerd. Heb een business everywhere waar deze maand nog niets van verbruikt is en in New York geen verbruik op komt. Kan zelf niet bellen naar Orange met gsm. Verschrikkelijk vervelend in stad waar je voor alles internet nodig hebt

Labels (1)
0 pluimen
5 ANTWOORDEN 5
Herihor
Leidende verkenner

De oplossing is heel eenvoudig en hoeft niet duur te zijn! Tijdens deze vakantie heb ik in een aantal Balkanlanden rondgereisd, waarvan eigenlijk alleen Kroatië in de EU zit, anders gezegd alleen hier kon ik gebruik maken van roaming tegen een normale prijs. Voor b.v. Servië, Montengero, Bosnië-Herzegovina downloadde ik de app GigSky op mijn iPhone 13 Pro, legde een betaalmiddel vast (b.v. Visa) en kocht mobiele data voor een fractie van de prijs dat een Belgische telecom ervoor vraagt. Ik ben het ermee eens dat niet bedoeld is om films te zien, continu muziek te luisteren e.d., maar de connectie met mijn Apple Watch, eventjes Facebook checken en een kort antwoord schrijven, de krant downloaden of de VRT Nieuws app raadplegen, allemaal geen probleem, en zeker niet financieel! Orange vroeg b.v. 14€ per Mb! 

Benjee11
Rekruut scout

Akkoord hierbij. 

Ik heb zelf een tijdje in NYC gewoond en gebruikte toen Mint Mobile.

Afhankelijk van hoelang je daar verblijft mogelijks niet het meest voordelige, maar je hebt vb. plans van AT&T die toeristvriendelijk zijn.

 

Hier meer info: https://www.traveltomtom.net/destinations/north-america/usa/best-prepaid-usa-sim-cards

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Ziet er niet slecht uit @Herihor 

Voor 1 GB betaal je 10 USD - 7 dagen geldig Consumer Pricing | GigSky

De best destinations plus pass - 20 EUR - 1 GB en 1000 min bellen kan beter zijn als je wil bellen en opgebeld worden Roaming en internationaal: tarieven per land | Orange België

Zal wat langer geldig zijn dan 7 dagen - is 40 dagen geldig

 

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Verder

  • Je mobiele data op je telefoon uitzetten en enkel aanzetten wanneer nodig
  • In de instellingen kun je per app zeggen of het mobiele data mag gebruiken
  • Alle apps die open zijn na gebruik steeds sluiten ( want in background kunnen die ook 4G gebruiken)
  • Je telefoon op batterij spaar modus zetten ( kan ik op mijn iphone toch), dan gebruikt die geen of weinig 4G in de background - tenzij Whatsapp of er berichten zijn
  • Zeker voor de standaard mail de 4G afzetten - gaat af en toe kijken of er messages zijn
    • Best is outlook installeren - ziet er naar uit dat die enkel kijkt als je het open doet
  • Zoveel mogelijk (free) wifi gebruiken - daar moet dat zeker mogelijk zijn
  • Als je wil bellen naar thuis, op wifi whatsapp (met of zonder beeld) of Facetime

success

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen