Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 10-11-19 19h02
Antwoorden: 10 antwoorden
Hallo
Volgens de voorwaarden vermeld op de website van orange.be zou ik met mij flybox onbeperkt kunnen surfen. Weliswaar aan verlaagde snelheid wanneer de actieve bundels opgebruikt zijn, maar de connectie met internet zou moeten blijven bestaan. Niet dus.
Nadat mijn 150G opgebruikt was werd ik automatisch doorgestuurd naar een webpagina van orange met de foutieve melding dat mijn sim in een verkeerde modem zou steken, wat pertinent niet waar is!
Ik heb net een extra optie van €10 moeten bijnemen om terug weer te kunnen surfen. Orange jaagt me dus op kosten terwijl zijzelf beweren dat alleen de datasnelheid verlaagd wordt bij overschrijden van de actieve bundels. Nergens op de website wordt gewaag gemaakt van enig surflimiet.
Heb trouwens 4 keren moeten bellen naar de klantendienst met wisselend resultaat. Eerst wordt er getracht me wijs te maken dat een datalimiet normaal is, er wordt naar het model van mijn wifi-modem gevraagd, wordt in wacht gezet waarna de verbinding wegvalt, etc...
Uiteindelijk lijkt er nu een ticket te zijn opgemaakt maar dit heeft dus veel voeten in de aarde gehad. Simpel is anders.
Kortom als orange nergens op de website van een datalimiet gewaagt dan mag er ook geen datalimiet zijn. Wens een deftige uitleg en de terugstorting van mijn €10.
Heb bijlage toegevoegd van de webpagina waarnaar ik automatisch werd doorverwezen to.
Gegroet.
Hallo
Volgens de voorwaarden vermeld op de website van orange.be zou ik met mij flybox onbeperkt kunnen surfen. Weliswaar aan verlaagde snelheid wanneer de actieve bundels opgebruikt zijn, maar de connectie met internet zou moeten blijven bestaan. Niet dus.
Nadat mijn 150G opgebruikt was werd ik automatisch doorgestuurd naar een webpagina van orange met de foutieve melding dat mijn sim in een verkeerde modem zou steken, wat pertinent niet waar is!
Ik heb net een extra optie van €10 moeten bijnemen om terug weer te kunnen surfen. Orange jaagt me dus op kosten terwijl zijzelf beweren dat alleen de datasnelheid verlaagd wordt bij overschrijden van de actieve bundels. Nergens op de website wordt gewaag gemaakt van enig surflimiet.
Heb trouwens 4 keren moeten bellen naar de klantendienst met wisselend resultaat. Eerst wordt er getracht me wijs te maken dat een datalimiet normaal is, er wordt naar het model van mijn wifi-modem gevraagd, wordt in wacht gezet waarna de verbinding wegvalt, etc...Uiteindelijk lijkt er nu een ticket te zijn opgemaakt maar dit heeft dus veel voeten in de aarde gehad. Simpel is anders.
Kortom als orange nergens op de website van een datalimiet gewaagt dan mag er ook geen datalimiet zijn. Wens een deftige uitleg en de terugstorting van mijn €10.
Heb bijlage toegevoegd van de webpagina waarnaar ik automatisch werd doorverwezen to.
Gegroet.
Hallo @Torvicx,
Aarzel zeker niet om het antwoord dat je het meest heeft geholpen als gewaardeerde antwoord te valideren ! 🙂
Het zal de community helpen ^^
Groetjes,
Nelson
De saga gaat verder.
Werd in veband met mijn oorspronkelijke vraag aan de klantendienst net opgebeld door de technische dienst van Orange. Een man met een franstalige accent probeerde uit te leggen dat er weldegelijk een datalimiet bestaat maar dat hij niet zeker wist of het al dan niet ergens op de website van orange te vinden zou zijn.
Hij zelf kon verder niets doen want het betrof geen technisch probleem, hij raade me aan om via de website een mail te sturen naar de marketingafdeling. Het zelf intern doorsturen kon hij niet.
Zodus klantendienst 5000 heeft mijn vraag verkeerdelijk doorgestuurd naar de technische dienst.
Héhé, Orange blijft u bezig houden. 😕
Houdt u ons op de hoogte van de verdere evolutie a.u.b.?
De "voorwaarden van het aanbod Flybox 150 GB" zijn inderdaad "vrij duidelijk", maar toegegeven een snelheid van 256 kbps is "toch vrij beperkt"
Zodra je de 15 GB surfvolume van je abonnement Flybox 15 GB (Easy Internet @Home) en de 35 GB surfvolume van de piekuren van de optie Data Boost helemaal hebt opgebruikt, wordt je surfsnelheid in piek- en daluren verlaagd naar 256 kbps, zelfs al heb je de 100 GB van de daluren niet helemaal opgebruikt. Je kan weer tegen de normale snelheid surfen als je een surfherlaadbeurt koopt.
In de algemene voorwaarden "internet@home" wordt evenwel ook onderstaande vermeld:
6.3.7. Om de integriteit en prestaties van het Orange-netwerk te vrijwaren, behoudt Orange Belgium n.v. zich het recht voor te allen tijde toezicht te houden op de verbruikte volumes en elke handeling te stellen die noodzakelijk is om die integriteit en prestaties te behouden, waaronder een tijdelijke inperking of beperking van de geleverde Dienst.
= Orange houdt zich m.a.w. het recht voor de dienstverlening (tijdelijk) te stoppen (bv. wanneer een bepaald volume overschreden wordt)
cfr.
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=107&t=55708&p=796442&hilit=flybox+185+GB#p796442
Het kan verschillen van maand tot maand maar volgens mijn ervaring is er een harde bovengrens van +/- 180-185 gb. Daarna heb je niets meer van datauitwisseling. 0. Je bent verbonden maar toch offline.
Gebruiker | Aantal |
---|---|
6 | |
3 | |
2 | |
2 | |
1 |