annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

MMS werkt nog niet op nieuwe smartphone

Topic gestart op: 13-07-20 16h21

Antwoorden: 20 antwoorden

Leentje1973
Veteraan verkenner

MMS werkt nog niet op nieuwe smartphone

Hallo

Ik heb sinds kort een nieuw toestel (smartphone Samsung A20), en MMS is nog niet mogelijk.

Kan iemand mij zeggen wat er allemaal moet worden ingevuld bij instellingen en bij welktoegangspunt enz?

Waar wat enz?

Telefonisch konden (of wilden) ze niet helpen. Vorige keer wel bij nieuw toestel.

 

PS hierbij alvast 1 bijlage (printscreenà van de het huidige toegangspunt "Orange MMS - MMS.BE"

In de volgende 2 post de 2 andere printscreens van dit toegangspunt zoals het nu is ingevuld

Thanks!

 

Labels (1)
20 ANTWOORDEN 20
Leentje1973
Veteraan verkenner

bijlage 3

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Leentje1973 

Ik kan u om te beginnen wel vertellen dat uw settings identiek zijn aan de mijne. Dus daar zal al geen probleem mee zijn.

Maar ik stel mij wel de vraag: waar heb je in hemelsnaam nog MMS voor nodig? Dat is in de oertijd uitgevonden om afbeeldingen te versturen met een gewone GSM. Daar zijn tegenwoordig toch andere tools voor ...

Je hebt natuurlijk de situatie dat een SMS te lang kan worden of te veel smiley's bevat waardoor de SMS automatisch geconverteerd wordt naar een MMS. maar dat in de settings aangepast worden indien je dat wenst.

 

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leentje1973
Veteraan verkenner

Spoiler
 

Waarom ik "in hemelsnaam nog MMS" nodig heb? Ik zal het u even hier uitleggen 😊😉

Omdat niet iedereen een smartphone heeft bijvoorbeeld? Omdat niet iedereen dat (godzijdank) zomaar wil? Bv mijn oude pianojuf van 82? Andere mensen die echt niet houden van whatsapp wegens teveel prikkels en nood aan rust en toch eens graag een foto willen sturen. Ik begrijp ze hoe langer hoe meer.

Het feit dat je denkt dat iedereen mee wil met al die overdreven prikkels is beetje vreemd vind ik en een kenmerk van deze tijd. Sommigen willen net terug wat oertijd hoor. Het is veel teveel voor vele mensen. Sommigen stappen bewust uit de kudde en blijven verdergaan zonder "smart"phone.

Ps ben je zeker dat elk veld volledig gelijk is? En bij jou lukt het wél? 

Grtjs

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Leentje1973  moest je toch willen je mms in orde krijgen om die als nog te gebruiken kan je hier eens kijken : https://www.orange.be/nl/hulp/mobiele-telefonie/smsjes-en-mmsjes-versturen-en-ontvangen

Zoals @Cdt24801  zegt het is tegenwoordig niet echt meer veel gebruikt ook door de alternatieven die worden geboden. Whatsapp , via Apple is het gratis sturen onderling via I-message , en zo kan je door gaan. Maar goed dat is een andere discussie. Probeer het eens met de link moest het geen oplossing bieden kan je altijd de klantendienst bellen en vragen of je profiel goed staat aan hun kant. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen