Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 09-07-24 08h32
Antwoorden: 7 antwoorden
Hoi allen
Hopelijk kan iemand hier finaal uitstluitsel geven op mijn vraag want tegenwoordig is het niet meer makkelijk om een medewerker te spreken.
Tot een halfjaar terug was ik altijd zeer tevreden van de netwerkdekking bij Orange. Altijd een goeie 4G dekking wat voor mij perfect volstaat. Het laatste halfjaar is dit vaak heel wat minder.
Of er is wel 4G dekking maar hapert de verbinding (lees: laden van websites/whatsapp loopt vast).
Of er is plots enkel 3G dekking in mijn huis terwijl dit vroeger ALTIJD 4G was.
Of men probeert mij te bellen en men krijgt direct mijn voicemail te horen, gsm ligt nochtans aan en ik heb een perfecte verbinding.
Ik las onlangs een artikel dat het 4G netwerk stilaan verzadigd begint te geraken en dat de operatoren daarom 3G zullen afschaffen om bandbreedte vrij te krijgen voor 4G. Klopt dat? En wanneer zullen die werken afgerond zijn? Zijn er momenteel andere zaken die spelen waar de consument niets over weet?
Ik woon regio Zuid West-Vlaanderen.
Nog even benadrukken: vroeger, met dezelfde gsm, had ik helemaal geen klachten.
Benieuwd naar jullie eerlijke feedback.
Ik ervaar net hetzelfde, al 5jaar ofzo klant nooit noemenswaardige issues gehad.
En idd sinds enige tijd merkelijk trager internet via gsm (zonder wifi op uiteraard).
De 5G dekking loopt nog niet tot waar wij wonen…
Orange web info
Werken op het netwerk | Orange België
Voor zover mij bekend wordt 3G uit dienst genomen om in eerste instantie plaats vrij te maken voor 5G (maar mogelijk ook deels nog voor 4G)
Naast eventuele werken aan antennes in uw buurt kan de bezetting van de betrokken antennes een deel van de verklaring zijn (toename aldaar van het aantal gebruikers en van het mobiele dataverkeer)
Hoi
klinkt aannemelijk maar helaas. In zit sinds kort ook vaker op 3g terwijl ik vroeger altijd 4g had. Dus de 3g antennes zijn nog niet uitgeschakeld. Ik vrees dat ze zaken aan het uitvoeren zijn waarover ze niet transparant communiceren. Of er is gewoon plots veel meer belasting op het netwerk.
Hoi Josette en Gregory
Dank voor jullie antwoord. Ik heb bellen over wifi geactiveerd, dit kan helpen.
Maar ik heb jammer genoeg geen antwoord gekregen op de vraag waarom dit pas het laatste halfjaar voor problemen zorgt. Vroeger was de netwerkdekking altijd TOP.
Zijn er werken, worden er verbeteringen aangebracht, of is dit iets waarmee we zullen moeten leren leven omdat de netwerken gewoon verzadigd geraken?