annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Mobiel internet/netwerkdekking

Topic gestart op: 09-07-24 08h32

Antwoorden: 7 antwoorden

vldr
Gewaardeerd verkenner

Mobiel internet/netwerkdekking

Hoi allen

Hopelijk kan iemand hier finaal uitstluitsel geven op mijn vraag want tegenwoordig is het niet meer makkelijk om een medewerker te spreken.

Tot een halfjaar terug was ik altijd zeer tevreden van de netwerkdekking bij Orange. Altijd een goeie 4G dekking wat voor mij perfect volstaat. Het laatste halfjaar is dit vaak heel wat minder.

Of er is wel 4G dekking maar hapert de verbinding (lees: laden van websites/whatsapp loopt vast).
Of er is plots enkel 3G dekking in mijn huis terwijl dit vroeger ALTIJD 4G was.
Of men probeert mij te bellen en men krijgt direct mijn voicemail te horen, gsm ligt nochtans aan en ik heb een perfecte verbinding.

Ik las onlangs een artikel dat het 4G netwerk stilaan verzadigd begint te geraken en dat de operatoren daarom 3G zullen afschaffen om bandbreedte vrij te krijgen voor 4G. Klopt dat? En wanneer zullen die werken afgerond zijn? Zijn er momenteel andere zaken die spelen waar de consument niets over weet?
Ik woon regio Zuid West-Vlaanderen.

Nog even benadrukken: vroeger, met dezelfde gsm, had ik helemaal geen klachten. 

Benieuwd naar jullie eerlijke feedback.

Labels (1)
0 pluimen
7 ANTWOORDEN 7
w3Rn3r
Rekruut scout

Ik ervaar net hetzelfde, al 5jaar ofzo klant nooit noemenswaardige issues gehad. 
En idd sinds enige tijd merkelijk trager internet via gsm (zonder wifi op uiteraard). 

De 5G dekking loopt nog niet tot waar wij wonen… 

0 pluimen
M_016
Ervaren verkenner

Orange web info

Werken op het netwerk | Orange België

Voor zover mij bekend wordt 3G uit dienst genomen om in eerste instantie plaats vrij te maken voor 5G (maar mogelijk ook deels nog voor 4G) 

Naast eventuele werken aan antennes in uw buurt kan de bezetting van de betrokken antennes een deel van de verklaring zijn (toename aldaar van het aantal gebruikers en van  het mobiele dataverkeer)

0 pluimen
vldr
Gewaardeerd verkenner

Hoi 

klinkt aannemelijk maar helaas. In zit sinds kort ook vaker op 3g terwijl ik vroeger altijd 4g had. Dus de 3g antennes zijn nog niet uitgeschakeld. Ik vrees dat ze zaken aan het uitvoeren zijn waarover ze niet transparant communiceren. Of er is gewoon plots veel meer belasting op het netwerk.

0 pluimen
vldr
Gewaardeerd verkenner

Hoi Josette en Gregory

Dank voor jullie antwoord. Ik heb bellen over wifi geactiveerd, dit kan helpen.
Maar ik heb jammer genoeg geen antwoord gekregen op de vraag waarom dit pas het laatste halfjaar voor problemen zorgt. Vroeger was de netwerkdekking altijd TOP. 
Zijn er werken, worden er verbeteringen aangebracht, of is dit iets waarmee we zullen moeten leren leven omdat de netwerken gewoon verzadigd geraken?

Leden met de meeste pluimen